As actividades a financiar son clases en horarios e períodos non lectivos seguindo o contido formativo establecido polo Marco Europeo de Competencias Dixitais DigComp 2.1 da Comisión Europea. Estas actividades extraescolares en competencias dixitais desenvólvense en dúas liñas formativas adaptadas segundo rangos de idades:
- Competencias dixitais básicas: nenos e nenas de 9 a 13 anos, que se desglosa á súa vez en:
- de 9 a 11 anos
- de 12 a 13 anos
Competencias dixitais avanzadas: adolescentes de 14 a 17 anos e persoas novas de 18 a 25 anos que pasaron polo sistema de protección e ata 30 anos no caso de persoas con discapacidade, favorecendo a capacitación para a empregabilidade, con perspectiva de xénero.
A formación que se inclúe no programa CODI impártese de forma eminentemente presencial, empregando materiais dixitais e metodoloxías activas de aprendizaxe, que inclúen o xogo e a aprendizaxe por proxectos, facilitando a adhesión ás actividades de nenos, nenas, adolescentes e persoas novas en situación de vulnerabilidade.
Para o despregue do programa, o Ministerio desenvolveu unha Plataforma Dixital de formación na que se atopan materiais e guías didácticas. Conta, ademais, cun curso de formación a formadores de 30 horas de duración. A plataforma permite unha recompilación sinxela dos principais indicadores de seguimento do proxecto para o seu posterior informe á Comisión Europea. Aínda así, financiaranse tamén proxectos que empreguen outros materiais, sempre que permitan formar a nenos, nenas e adolescentes no conxunto de competencias incluídas no DigComp 2.1.
Para a obtención dun certificado acreditativo, os nenos, nenas, adolescentes e persoas novas que cursen o programa deberán dedicarlle ao mesmo, polo menos 30 horas. Aínda que os formadores disporán de 90 horas de contido na plataforma dixital de formación para que poidan programar as súas clases da forma mellor adaptada aos seus alumnos e alumnas.
Os contidos e competencias da formación son:
Dimensión 1. Alfabetización Dixital: capacidade de buscar, avaliar criticamente e utilizar as ferramentas dixitais e a información de forma eficaz para tomar decisións xustificadamente.
Dimensión 2. Seguridade dixital e resiliencia: capacidade de protexerse a si mesmos e a outros de calquera dano no contorno dixital.
Dimensión 3. Participación e Axencia Dixital: capacidade de interactuar equitativamente, participar e influír positivamente na sociedade a través das TIC.
Dimensión 4. Intelixencia emocional
O programa CODI busca non só pechar a fenda dixital entre os mozos en situación de vulnerabilidade, senón tamén proporcionarlles ferramentas esenciais para o seu desenvolvemento persoal e profesional. A través dunha colaboración estreita entre as Comunidades Autónomas e as entidades do Terceiro Sector, preténdese garantir que os recursos e a formación cheguen efectivamente a aqueles que máis o precisan, promovendo así unha sociedade máis equitativa e con maiores oportunidades para todos os nenos, nenas e adolescentes. Este esforzo conxunto representa un paso crucial cara a un futuro máis dixitalmente inclusivo, onde todos os mozos poidan acceder ás competencias necesarias para enfrontarse aos retos do século XXI.
Traducido automaticamente con OpenAI desde Castelán