Na Dirección Xeral de Dereitos da Infancia e a Adolescencia trabállase coas seguintes aplicacións:
1. ADIN: Adopción Internacional
A aplicación web Adopción Internacional (en adiante, ADIN) ten como obxectivo facilitar a tramitación de expedientes de adopción de persoas menores de idade, doutros países.
A través desta ferramenta, as comunidades autónomas gravan os datos relativos ao procedemento de adopción internacional nas súas diferentes fases: ofrecemento da familia, valoración de idoneidade, envío de expedientes aos organismos acreditados de intermediación en adopción internacional ou aos países de orixe (no caso de que ditos expedientes se tramiten pola vía pública), asignación de neno/a á familia e sentenza de adopción.
En cumprimento do establecido no capítulo VI do Real Decreto 573/2023, do 4 de xullo, polo que se aproba o Regulamento de Adopción internacional, créase e organízase o Rexistro Nacional de Organismos Acreditados de Adopción Internacional e de Reclamacións e Incidencias, único para todo o territorio nacional, con adscrición e dependencia da Dirección Xeral de Dereitos da Infancia e da Adolescencia. O Rexistro lévase a cabo tamén mediante o sistema informático ADIN, ao que terán acceso as entidades públicas, para a introdución e consulta de datos dos organismos acreditados.
O citado Rexistro consta de dúas seccións:
- Rexistro de Organismos Acreditados. A sección primeira do Rexistro será pública, xeral e gratuíta.
- Rexistro de Reclamacións e Incidencias. Na sección segunda do Rexistro, anotaranse as reclamacións e incidencias presentadas por calquera usuario ou usuaria dun organismo de intermediación, en relación cos servizos prestados por estes, tanto en España como no país de orixe, así como a estimación ou desestimación da reclamación ou incidencia comunicada.


2. Rexistro Unificado de casos de sospeita de malos tratos infantís (RUMI)
Co fin de obter estatísticas actualizadas sobre detección, rexistro e notificación de casos de malos tratos infantís, a Comisión Interautonómica de Infancia, acordou crear unha aplicación informática en liña para o rexistro de notificacións de sospeita de casos de malos tratos infantís. Esta previsión refrendouse co artigo 22 ter da Lei Orgánica 1/1996, do 15 de xaneiro, de Protección Xurídica do Menor, de modificación parcial do Código Civil e da Lei de Enxuizamento Civil (reforma efectuada pola Lei 26/2015):
Artigo 22 ter. Sistema de información sobre a protección á infancia e á adolescencia.
As Comunidades Autónomas e a Administración Xeral do Estado establecerán un sistema de información compartido que permita o coñecemento uniforme da situación da protección á infancia e á adolescencia en España, e de ofrecementos para o acollemento e a adopción, con datos desagregados por xénero e discapacidade, tanto a efectos de seguimento das medidas concretas de protección de menores como a efectos estatísticos. A estes mesmos efectos desenvolverase o Rexistro Unificado de Malos Tratos Infantís.
A aplicación informática, en funcionamento desde 2010, permite ás Comunidades Autónomas incorporar os seus datos e ofrece estatísticas nacionais que se atopan integradas anualmente no Boletín estatístico de medidas de protección á infancia. Aínda que en uso, trátase dunha aplicación obsoleta que se pretende substituír polo Rexistro Unificado de Servizos Sociais sobre Violencia contra a Infancia (RUSSVI) cando este se atope operativo.


3. Rexistro Unificado de Servizos Sociais sobre Violencia contra a Infancia (RUSSVI)
O RUSSVI será o substituto do RUMI como fonte de información estatística de casos de violencia sobre a infancia e a adolescencia procedente dos servizos sociais de atención primaria, xunto coa procedente da entidade pública de protección á infancia. Vén contemplado no artigo 44 da Lei Orgánica 8/2021, do 4 de xuño, de protección integral á infancia e á adolescencia fronte á violencia:
Artigo 44. Seguimento e rexistro dos casos de violencia sobre as persoas menores de idade
1. Os servizos sociais de atención primaria deberán establecer, de conformidade co procedemento que se regule en cada comunidade autónoma, un sistema de seguimento e rexistro dos casos de violencia sobre a infancia e a adolescencia no que consten as notificacións e comunicacións recibidas, os casos confirmados e as distintas medidas poñidas en marcha en relación coa intervención dos ditos servizos sociais.
2. A información estatística de casos de violencia sobre a infancia e a adolescencia procedente dos servizos sociais de atención primaria, xunto coa procedente da entidade pública de protección á infancia, será incorporada, coa desagregación establecida, no Rexistro Unificado de Malos Tratos Infantís ao que se refire o artigo 22 ter da Lei Orgánica 1/1996, do 15 de xaneiro, e que pasa a denominarse Rexistro Unificado de Servizos Sociais sobre Violencia contra a Infancia (en adiante RUSSVI).
A aplicación está agora mesmo en fase de preprodución e proba e deseñouse un plan de posta en marcha a través da súa piloto en varias comunidades autónomas.
4. Rexistro Central de información sobre a violencia contra a infancia e a adolescencia (RCIVIA)
Este Rexistro atópase contemplado no artigo 56 da LOPIVI e aínda está pendente de aprobación o Real Decreto de creación (finalizada a fase de consulta pública).
Artigo 56. Rexistro Central de información sobre a violencia contra a infancia e a adolescencia.
1. Coa finalidade de compartir información que permita o coñecemento uniforme da situación da violencia contra a infancia e a adolescencia, o Goberno establecerá, mediante real decreto a creación do Rexistro Central de información sobre a violencia contra a infancia e a adolescencia, así como a información concreta e o procedemento a través do cal o Consello Xeral do Poder Xudicial, as Forzas e Corpos de Seguridade, o RUSSVI e as distintas administracións públicas deben subministrar os datos requiridos ao rexistro.
O real decreto sinalará a información que debe notificarse anonimizada ao Rexistro que, como mínimo, comprenderá os seguintes aspectos:
a) Con respecto ás vítimas: idade, sexo, tipo de violencia, gravidade, nacionalidade e, no seu caso, discapacidade.
b) Con respecto ás persoas agresoras: idade, sexo e relación coa vítima.
c) Información policial (denuncias, victimizacións, etc.) e xudicial.
d) Medidas postas en marcha, fronte á violencia sobre a infancia e adolescencia.
2. O Rexistro Central de información sobre a violencia contra a infancia e a adolescencia quedará adscrito organicamente ao departamento ministerial que teña atribuídas as competencias en políticas de infancia.
3. Cos datos obtidos polo Rexistro publicarase anualmente un informe da situación da violencia contra a infancia e a adolescencia ao que se dará a maior publicidade posible.
5. Mecanismo Interterritorial de Asignacións (MIASI)
En cumprimento da Disposición Adicional 5ª da Lei 26/2015, do 28 de xullo, de modificación do sistema de protección á infancia e á adolescencia, desenvolveuse en colaboración coas Comunidades Autónomas o Mecanismo Interterritorial de Asignacións (MIASI), unha aplicación web para facilitar a asignación a familias adecuadas de aquelas persoas menores de idade cun perfil determinado, na cuxa Comunidade Autónoma non existan familias idóneas para o seu acollemento ou sexa necesario que este levese a cabo por unha Comunidade distinta á da súa residencia. Por outra parte, o Apartado noveno, puntos 2 e 3, e decimoprimeiro do Protocolo para a coordinación de actuacións das entidades públicas competentes en materia de protección de persoas menores de idade, en supostos de traslados, indícase a necesidade de arbitrar sistemas que faciliten que menores de idade sexan protexidos con medidas que se implementen en Comunidades Autónomas diferentes á súa residencia. A aplicación MIASI atópase operativa actualmente, aínda que o grao de utilización por parte das Comunidades Autónomas é bastante reducido, debido a que se establecen outros canais de comunicación entre elas para este obxectivo.


6. Aplicación web para o seguimento do progreso da implementación da Garantía Infantil Europea (GIE) en España.
Configúrase como a principal ferramenta de recollida de información anual das actuacións implementadas que contribúen a acadar os obxectivos establecidos no “Plan Estatal para a implementación da GIE en España 2022-2030” (PAEGIE).
A ferramenta está a desenvolverse como un sistema eficiente de recompilación de información das CCAA, tendo en conta as necesidades de información que se deben recompilar a nivel central e a nivel de Comunidades e Cidades Autónomas, os requirimentos do sistema de seguimento e avaliación do PAEGIE e a funcionalidade para recoller gran cantidade de datos que sirvan de base para a elaboración dos informes nacionais e bienais de progreso da GIE en España. Actualmente, a DGDIA está a desenvolver internamente esta aplicación web que, unha vez desenvolvida, permitirá a recollida de información de xeito áxil e eficiente e a visualización da planificación e o progreso do Plan.
Traducido automaticamente con OpenAI desde Castelán