Declaració d'accessibilitat

El Ministeri de Joventut i Infància s'ha compromès a fer accessible el seu lloc web, de conformitat amb Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic (d'ara endavant, Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre).

La present declaració d'accessibilitat s'aplica al lloc web https://www.juventudeinfancia.gob.es/

Situació de compliment

Aquest lloc web és parcialment conforme amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, a causa de la manca de conformitat dels aspectes que s'indiquen a continuació.

Contingut no accessible

El contingut que es recull a continuació no és accessible per la següent raó:

  • Manca de conformitat amb el RD 1112/2018.
    • Pot haver-hi arxius ofimàtics en PDF o altres formats que no compleixin els requisits d'accessibilitat.
  • Càrrega desproporcionada: No aplica
  • El contingut no entra dins de l'àmbit de la legislació aplicable: No aplica

Preparació de la present declaració d'accessibilitat

La present declaració va ser preparada l'01/07/2024.

El mètode emprat per preparar la declaració ha estat una autoavaluació portada a terme pel propi organisme.

Última revisió de la declaració: 01/07/2024.

Observacions i dades de contacte

Pot realitzar comunicacions sobre requisits d'accessibilitat (article 10.2.a) del Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre) com, per exemple:

  • Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d'aquest lloc web.
  • Transmetre altres dificultats d’accés al contingut.
  • Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l'accessibilitat del lloc web.

Aquestes comunicacions poden realitzar-se a través del correu electrònic divisiontic@juventudeinfancia.gob.es. Les comunicacions seran rebudes i tractades per la Divisió de Tecnologies de Sistemes d'Informació (DTSI), com a Unitat Responsable d'Accessibilitat del Ministeri de Joventut i Infància.

Pel que fa a les sol·licituds d'informació accessible i queixes. D'acord amb l'article 12 del Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre i la Sentència 100/2019 del Tribunal Constitucional, seran presentades i registrades, en el cas de l'AGE conforme als requisits establerts a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Es pot presentar:

  • Una queixa relativa al compliment dels requisits del Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre.
  • Una sol·licitud d'informació accessible relativa a:
    • Continguts que estan exclosos de l'àmbit d'aplicació del Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, segons el que estableix l'article 3, apartat 4.
    • Continguts que estan exempts del compliment dels requisits d'accessibilitat per imposar una càrrega desproporcionada.

Aquestes sol·licituds d'informació accessible es realitzaran a través del Registre Electrònic Comú, així com la resta d'opcions recollides a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, dirigint la seva queixa o sol·licitud a la Divisió de Tecnologies de la Informació i Comunicacions del Ministeri de Joventut i Infància. 

En la sol·licitud d'informació accessible, s'ha de concretar, amb tota claredat, els fets, raons i petició que permetin constatar que es tracta d'una sol·licitud raonable i legítima. 

Les comunicacions, queixes i sol·licituds d'informació accessible seran rebudes i tractades per la Divisió de Tecnologies de la Informació i Comunicacions del Ministeri de Joventut i Infància. 

Procediment d'aplicació

A través d'aquest procediment podrà iniciar una reclamació segons estableix l'article 13 del Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, per conèixer i oposar-se als motius de la desestimació d'una sol·licitud d'informació accessible o queixa, instar l'adopció de les mesures oportunes en el cas de no estar d'acord amb la decisió adoptada, o exposar les raons per les quals es considera que la resposta no compleix amb els requisits exigits.

Aquest procediment es pot iniciar a través del Registre Electrònic Comú, així com la resta d'opcions recollides a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, dirigint la seva reclamació a la Divisió de Tecnologies de la Informació i Comunicacions del Ministeri de Joventut i Infància, o si la resposta s'hagués realitzat des d'aquesta unitat, al superior jeràrquic d'aquesta (La Sotssecretaria de Joventut i Infància).

Contingut opcional

Aquest lloc web està dissenyat per a la seva visualització Responsive, amb la qual cosa es visualitza de forma òptima als dispositius tauleta i mòbils així com els diferents navegadors existents al mercat en les darreres versions vigents.