Informació i atenció a la ciutadania

Consultes generals

L'OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ A LA CIUTADANIA (OIAC) ofereix als ciutadans la informació administrativa necessària que els permet l'accés al coneixement dels seus drets i obligacions, així com a la utilització dels béns i serveis públics, de conformitat amb el que estableix el Reial decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció a la ciutadania. 

L'atenció ciutadana per rebre informació general del Ministeri de Joventut i Infància, la seva estructura organitzativa i el funcionament ordinari dels serveis es realitzarà a través del correu a tal efecte (oiac@juventudeinfancia.gob.es) o a través dels següents formularis:

     -    En línia accedint a aquest formulari             
     -   Descarregar formulari per presentar la seva sol·licitud presencialment

Queixes i Suggeriments del Ministeri de Joventut i Infància.

Segons el disposat a l'Article 15 del Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat, la ciutadania podrà formular les seves queixes o suggeriments presencialment, per correu postal o per mitjans telemàtics.

Les queixes i suggeriments relatives a qualsevol unitat del Ministeri de Joventut i Infància poden gestionar-se electrònicament o de forma presencial al Registre del Ministeri situat al Pº del Prado 18-20 de Madrid i en qualsevol dels Registres autoritzats en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques o per correu postal.

Formuli la seva queixa o suggeriment mitjançant el procediment Queixes i suggeriments del Ministeri de Joventut i Infància disponible en la seva seu electrònica.

Descarregar formulari per presentar la seva queixa presencialment.

Rebuda la queixa o suggeriment, ja sigui per mitjans electrònics o presencial, la Unitat Responsable corresponent haurà d'informar a la ciutadania en el termini de 20 dies hàbils. El transcurs d'aquest termini es podrà suspendre en el cas que es requereixi l'interessat perquè, en un termini de 10 dies hàbils, formuli les aclaracions necessàries per a la tramitació correcta de la queixa o suggeriment.

Si transcorregut el termini no s'hagués obtingut cap resposta, l'interessat es podrà dirigir a la Inspecció General de Serveis del Ministeri de Joventut i Infància per correu electrònic a l'adreça inspeccionservicios@juventudeinfancia.gob.es a fi de conèixer els motius que han originat la manca de resposta i perquè aquesta Inspecció proposi, si escau, als òrgans competents l'adopció de les mesures escaients.

Oficina de Registre del Ministeri de Joventut i Infància:

Passeig del Prado 18-20 (28071-Madrid)

Atenció telefònica i presencial de l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registres:

  • Horari d'hivern (del 16 de setembre al 15 de juny)
    • Dilluns a divendres: 9:00 a 17:30 h.
  • Horari d'estiu (del 16 de juny al 15 de setembre)
    • Dilluns a divendres: 8:00 a 15:00 h.
  • Els dies 24 i 31 de desembre l'Oficina d'Atenció al Públic de Passeig del Prado 18-20 romandrà tancada.
  • Telèfons: 
    • 915 96 42 62  / 915 96 10 92 (només s'atendrà per a informació sobre assistència en matèria de registres)

No serà necessari cita prèvia per a l'atenció presencial en el lliurament de documentació encara que continuarà existint per a qui vulgui sol·licitar-la que serà exclusivament a través del següent correu electrònic: citaregistro@dsca.gob.es facilitant nom i cognoms, DNI, telèfon de contacte, correu electrònic i tràmit sol·licitat.

Normativa sobre registre de documents

  • Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
  • Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
  • Reial decret 772/1999, de 7 de maig, pel qual es regula la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions davant l'Administració General de l'Estat, l'expedició de còpies de documents i devolució d'originals i el règim de les oficines de registre, en redacció donada pel Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i notificacions telemàtiques, així com la utilització de mitjans telemàtics per a la substitució de l'aportació de certificats per la ciutadania

Enllaços

Dades Personals

Consulteu la informació a la secció de dades personals.

Pla de Mesures d'Impuls de la Reutilització de la Informació del Ministeri de Joventut i Infància

La Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic, així com el Reial decret 1495/2011 que desenvolupa aquesta llei, estableixen la regulació aplicable a la reutilització de la informació elaborada o custodiada per les instàncies públiques, a partir de la potencialitat que li atorga el desenvolupament de la societat de la informació, el gran interès per a les empreses a l'hora d'operar en els seus àmbits d'actuació, contribuir al creixement econòmic i la creació d'ocupació, i per a la ciutadania com a element de transparència i guia per a la participació democràtica.

En la disposició addicional primera de la Llei 37/2007 s'estableix que els Ministeris desenvoluparan plans i programes d'actuacions dirigits a facilitar la reutilització de la informació del sector públic en pro de promoure el creixement del sector de continguts digitals, podent establir amb la resta de les Administracions públiques els mecanismes de col·laboració que s'estimin pertinents per a l'assoliment d'aquest objectiu.

Resolució de la Subsecretaria de Joventut i Infància per la qual s'estableix el pla de Mesures d'Impuls de la Reutilització de la Informació del Ministeri de Joventut i Infància.

Traduït automàticament amb OpenAI des de Castellà