El Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat pels Fons NextGenerationEU de la Unió Europea, pretén pal·liar l'impacte econòmic i social provocat per la irrupció de la COVID-19, així com recolzar la recuperació econòmica. Les mesures que constitueixen aquest pla permetran la realització de reformes estructurals els pròxims anys i possibilitaran que la recuperació de l'economia després de la pandèmia no deixe ningú arrere.
El Mecanisme per a la Recuperació i la Resiliència (MRR) és el nucli del Fons de Recuperació, que finança inversions i reformes estructurals per a un futur més verd, digital, igualitari i cohesionat.
El Pla contempla en el Component 19 «Pla Nacional de Competències Digitals», emmarcat en la política palanca VII «Educació i coneixement, formació contínua i desenvolupament de capacitats», diverses actuacions encaminades a garantir la inclusió digital, avançant en el desenvolupament de les competències bàsiques de la ciutadania perquè totes les persones puguen aprofitar les oportunitats socials, econòmiques i ambientals que ofereixen les noves tecnologies.
En el Component 19 es troba la Línia d'Inversió 1 «Competències digitals transversals» i dins està la Mesura 3 consistent en la «Formació de la ciutadania en matèria de competències digitals». Aquesta Mesura es troba vinculada al compliment dels objectius números 286 i 288. L'objectiu núm. 286 estableix que, pel que fa als fons destinats a aquesta Mesura, «almenys el 75 % del pressupost s'haurà d'haver compromès per a accions sota la inversió de formació de la ciutadania en competències digitals». El termini establert per al compliment d'aquest objectiu arriba fins al quart trimestre de 2023. Per la seua banda, l'objectiu núm. 288 estableix que, per al 30 de juny de 2026, Espanya haurà de tindre «2.600.000 ciutadans formats en competències digitals, d'acord amb les accions de la mesura».
Dins d'aquest objectiu, el programa “Competències Digitals per a la Infància” (CODI) té la meta de formar a 950.000 xiquets, xiquetes i adolescents en situació de vulnerabilitat, oferint formació bàsica en competències digitals a xiquets i xiquetes de 9 a 13 anys i adolescents de 14 a 17 anys, prioritzant a aquells en situacions de pobresa, vulnerabilitat, zones rurals, amb discapacitat o ex tutelats. No obstant això, els programes estaran oberts a la participació de tot xiquet, xiqueta o adolescent en el rang d'edat per a garantir la inclusivitat i evitar l'estigmatització.
Traduït automàticament amb OpenAI des de Castellà