Informació i atenció a la ciutadania

Consultes generals

L'OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ A LA CIUTADANIA (OIAC) ofereix als ciutadans la informació administrativa necessària que els permet l'accés al coneixement dels seus drets i obligacions, així com a la utilització dels béns i serveis públics, de conformitat amb el que estableix el Reial decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció a la ciutadania.   

L'atenció ciutadana per a rebre informació general del Ministeri de Joventut i Infància, la seua estructura organitzativa i el funcionament ordinari dels serveis es farà a través del correu a tal fi (oiac@juventudeinfancia.gob.es) o a través dels següents formularis:

     -    En línia accedint a aquest formulari            
     -   Descarregar formulari per a presentar la seua sol·licitud presencialment

Queixes i Suggeriments del Ministeri de Joventut i Infància

Segons el que disposa l'article 15 del Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat, les ciutadanes i els ciutadans podran formular les seues queixes o suggeriments presencialment, per correu postal o per mitjans telemàtics.

Les queixes i suggeriments relatives a qualsevol unitat del Ministeri de Joventut i Infància poden gestionar-se electrònicament o de forma presencial en el Registre del Ministeri situat al Pº del Prado 18-20 de Madrid i en qualsevol dels Registres autoritzats en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques o per correu postal.

Formuleu la vostra queixa o suggeriment a través del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat

Descarregar formulari per a presentar la seua queixa presencialment.

Rebut la queixa o suggeriment, ja siga per mitjans electrònics o presencial, la Unitat Responsable corresponent haurà d'informar a la ciutadania en el termini de 20 dies hàbils. El transcurs d'aquest termini es podrà suspendre en el cas que hi haja de requerir-se a l'interessat perquè, en un termini de 10 dies hàbils, formule els aclariments necessaris per a la correcta tramitació de la queixa o suggeriment.

Si transcorregut el termini no s'hagués obtingut cap resposta, l'interessat podrà dirigir-se a la Inspecció General de Serveis del Ministeri de Joventut i Infància per correu electrònic a la direcció inspeccionservicios@juventudeinfancia.gob.es a fi de conèixer els motius que han originat la falta de contestació i perquè aquesta Inspecció propose, en el seu cas, als òrgans competents l'adopció de les mesures oportunes.

Oficina de Registre del Ministeri de Joventut i Infància:

Passeig del Prado 18-20 (28071-Madrid)

Atenció telefònica i presencial de l'Oficina d'Assistència en matèria de Registres:

  • Horari d'hivern (del 16 de setembre al 15 de juny)
    • Dilluns a divendres: 9:00 a 17:30 h.
  • Horari d'estiu (del 16 de juny al 15 de setembre)
    • Dilluns a divendres: 8:00 a 15:00 h.
  • Els dies 24 i 31 de desembre l'Oficina d'Atenció al Públic de Passeig del Prado 18-20 romandrà tancada.
  • Telèfons: 
    • 915 96 42 62 / 915 96 10 92 (només s'atendrà per a informació sobre assistència en matèria de registres)

No serà necessaria cita prèvia per a l'atenció presencial en el lliurament de documentació encara que continuarà existint per a qui vulga sol·licitar-la que serà exclusivament a través del següent correu electrònic: citaregistro@dsca.gob.es facilitant nom i cognoms, DNI, telèfon de contacte, correu electrònic i tràmit sol·licitat.

Normativa sobre registre de documents

  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
  • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic
  • Reial decret 772/1999, de 7 de maig, pel qual es regula la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions davant l'Administració General de l'Estat, l'expedició de còpies de documents i devolució d'originals i el règim de les oficines de registre, en redacció donada pel Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i notificacions telemàtiques, així com la utilització de mitjans telemàtics per a la substitució de l'aportació de certificats per a la ciutadania

Enllaços

Dades Personals

Consultar la informació en la secció de dades personals.

Pla de Mesures d'Impuls de la Reutilització de la Informació del Ministeri de Joventut i Infància

2007La Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic, així com el Reial decret 1495/2011 que desenvolupa aquesta llei, estableixen la regulació aplicable a la reutilització de la informació elaborada o custodiada per les instàncies públiques, en base a la potencialitat que li atorga el desenvolupament de la societat de la informació, el gran interés per a les empreses a l'hora d'operar en els seus àmbits d'actuació, contribuir al creixement econòmic i la creació d'ocupació, i per a la ciutadania com a element de transparència i guia per a la participació democràtica.

En la disposició addicional primera de la Llei 37/2007 s'establix que els Ministeris desenvoluparan plans i programes d'actuacions dirigits a facilitar la reutilització de la informació del sector públic en pro de promoure el creixement del sector de continguts digitals, podent establir amb la resta de les Administracions públiques els mecanismes de col·laboració que es consideren pertinents per a la consecució d'eixe objectiu.

Resolució de la Subsecretaria de Joventut i Infància per la qual s'establix el pla de Mesures d'Impuls de la Reutilització de la Informació del Ministeri de Joventut i Infància.