Informació Addicional de Protecció de Dades en el Tractament de dades per al Control d'Accés del Personal al Servei del Departament als Actius d'Informació

D'acord amb l'Art.13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (d'ara endavant RGPD), li informem que les dades personals facilitades o obtingudes d’vosté, seran tractades per la Subsecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar i assegurar el control d'accés als actius d'informació del Ministeri. Addicionalment, seran tractades per aquesta, en la seva qualitat de responsable del tractament en l'exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància). Les seves dades personals no es comunicaran a tercers, ni està prevista la transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de l'afectat, excepte en aquells casos legalment previstos.

Procedent d'això, se li presta la següent informació detallada del tractament específic de dades personals dut a terme per la Subsecretaria per fer el control d’Accés del Personal al servei del Departament als actius d'informació

Qui és el Responsable del tractament de les seves dades?

Responsable del tractament - Subsecretaria de Joventut i Infància 
C/Alcalà 27, 28014, MADRID.  
subsecretaria@juventudeinfancia.gob.es

Delegat de Protecció de Dades - Subsecretaria de Joventut i Infància     
C/Alcalà 27, 28014, MADRID.      
dpd@juventudeinfancia.gob.es

Amb quina finalitat la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarà les vostres dades?

En la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarem les dades personals del personal al servei del Departament per possibilitar i assegurar el control d'accés als actius d'informació del Ministeri (Informació, Serveis i Sistemes), autenticació, permisos, traçabilitat d'accions, auditoria, etc.

Quant de temps seran conservades les meves dades als Sistemes de la Subsecretaria de Joventut i Infància?

Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per la qual es van recaptar, sent d'aplicació el que preveu la normativa d'arxius i documentació.

Aquest termini mai no excedirà d’1 any després de deixar de prestar servei la persona en alguna de les unitats del Departament.

Què legitima la Subsecretaria de Joventut i Infància a tractar les vostres dades per als fins indicats?

El tractament de les seves dades és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància (article 6.1.e del RGPD), i és necessari per donar compliment a una obligació legal atribuïda a la Subsecretaria de Joventut i Infància com a responsable del tractament d'aquestes (article 6.1.c del RGPD) a través de la següent normativa:

  • Llei 39/2015, de 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Les dades tractades per a la finalitat indicada són els mínims imprescindibles per poder complir amb la finalitat del tractament.

A quins destinataris es comunicaran les seves dades?

Les referides dades seran objecte de tractament o de cessió a tercers a les unitats del Departament ministerial que resultin competents per raó de la matèria (Reial decret 495/2020, de 28 d'abril, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància), així com altres unitats, Departaments, Agències o Organismes Autònoms amb competència en la matèria i davant requeriment (Agència espanyola de Protecció de Dades, CCN, òrgans judicials, etc).

Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades personals?
  • Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si en en els Serveis Centrals estem tractant dades personals que els concerneixin, o no
  • Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
  • En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seva situació particular, que haurà de motivar i adjuntar juntament amb la sol·licitud, podrà oposar-se al tractament específic de les seves dades tractament en base a el que estableix l'article 21 del RGPD. És a dir, l'exercici del dret d'oposició ha d'anar acompanyat de expressió de la seva causa perquè la direcció General de Joventut i Infància realitzi una ponderació dels motius al·legats, sense ser vàlida una oposició en termes absoluts que podria ser entesa com la revocació d'un consentiment que no s'ha prestat atès que aquest no és la base jurídica del tractament. La Subsecretaria de Joventut i Infància deixarà de tractar les seves dades, tret que s'acreditin motius legítims imperiosos per al tractament que prevalguin sobre els seus interessos, els seus drets i les seves llibertats, o per a la formulació, l'exercici i la defensa de les seves reclamacions.
  • Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades personals, quan:
    • S'impugni l'exactitud d'aquests i durant el termini de temps que permeti a la Subsecretaria de Joventut i Infància verificar l'exactitud d'aquests.
    • Sol·licite que els conservem quan ja no siguin necessaris per a la fi que es van recollir i prèviament al seu esborrat per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància, en aquest cas únicament els conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
    • Una vegada sol·licitat l'exercici del seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius de la Subsecretaria de Joventut i Infància per tractar les seves dades legítims, i per tant prevalen sobre els seus.
  • Podrà exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud dirigida a la Subsecretaria de Joventut i Infància a través de aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa de oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
  • Així mateix, pot presentar reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan consideri que no s’ha obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja sigui a través del seu formulari web  (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de manera presencial a c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID.