Informació addicional de protecció de dades en el tractament de dades per al control d'accés del personal al servei del departament als actius d'informació

D'acord amb l'Art.13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (d'ara endavant RGPD), l'informem que les dades personals del personal que preste serveis en el Ministeri seran tractades per la Subsecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar i assegurar el control d'accés als actius d'informació del Ministeri. Així mateix, seran tractades per la Divisió de Tecnologies i Serveis de la Informació, en la seua qualitat de responsable del tractament en l'exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància).

Adicionalment, se li presta la següent informació detallada del tractament específic de dades personals dut a terme per la Subsecretaria per facilitar la gestió de les dades en relació al control d'accés del personal al servei del departament als actius d'informació.

Qui és el Responsable del tractament de les seues dades?

Responsable del tractament - Divisió de Tecnologies i Serveis de la Informació    
Unitat de la Subsecretaria de Joventut i Infància   
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.      
divisiontic@juventudeinfancia.gob.es

Quins són les dades de contacte de la persona Delegada de Protecció de Dades?

Persona Delegada de Protecció de Dades - Subsecretaria de Joventut i Infància         
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.         
dpd@juventudeinfancia.gob.es

Qui són les persones interessades?

Tota el personal que preste els seus serveis en el Ministeri de Joventut i Infància, de manera permanent o eventual, incloent el personal de proveïdors externs.

Quines dades tractarem de la persona interessada?

Les dades identificatives mínimes i imprescindibles per poder complir amb la finalitat del tractament, i que permeten assegurar el control d'accés i la seguretat dels actius d'informació del Departament. És a dir, dades com NIF, nom i cognoms, correu electrònic, identificació d'usuari, identificació d'equips, IPs, clau pública del certificat electrònic, etc. 

Amb quina finalitat la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarà les seues dades?

En la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarem les dades personals del personal al servei del Departament per possibilitar i assegurar el control d'accés als actius d'informació del Ministeri (informació, serveis i sistemes), autenticació, permisos, traçabilitat d'accions, auditoria, etc.

Quant temps seran conservades les meues dades en els sistemes de la Subsecretaria de Joventut i Infància?

Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van recaptar, sent aplicable el previst en la normativa d'arxius i documentació.

Aquest termini mai excedirà d'un any després de deixar de prestar servei la persona en alguna de les unitats del Departament.

Què legitima a la Subsecretaria de Joventut i Infància a tractar les seues dades per als fins indicats?

El tractament de les seues dades és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància (article 6.1.e del RGPD), i és necessari per complir amb una obligació legal atribuïda a la Subsecretaria de Joventut i Infància com a responsable del tractament d'aquestes (article 6.1.c del RGPD) a través de la següent normativa:

  • Llei 39/2015, de 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Les dades tractades per al fi indicat són els mínims imprescindibles per poder complir amb la finalitat del tractament.

A qui es comunicaran les meues dades?

Les dades referides seran objecte de tractament o cessió a les unitats del departament ministerial que resulten competents per raó de la matèria (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància), així com altres unitats, departaments, agències o organismes autònoms amb competència en la matèria i davant requeriment (Agència espanyola de Protecció de Dades, CCN, òrgans judicials, etc).

Es transferiran les meues dades internacionalment?

No està prevista transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de l'afectat, excepte en aquells casos legalment previstos.

Quins són els seus drets quan ens facilita les seues dades personals?
  • Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si en la Subsecretaria de Joventut i Infància estem tractant dades personals que els concernisquen, o no.
  • Les persones interessades tenen dret a accedir a les seues dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
  • En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seua situació particular, que haurà de motivar i adjuntar juntament amb la sol·licitud, podrà oposar-se al tractament específic de les seues dades tractament en base al que es disposa en l'art. 21 del RGPD. És a dir, l'exercici del dret d'oposició ha d'anar acompanyat d'expressió de la seua causa perquè la Direcció General de Joventut i Infància realitze una ponderació dels motius al·legats, sense ser vàlida una oposició en termes absoluts que podria ser entesa com la revocació d'un consentiment que no s'ha prestat atès que aquest no és la base jurídica del tractament. La Subsecretaria de Joventut i Infància deixarà de tractar les seues dades, excepte que s'acrediten motius legítims imperiosos per al tractament que prevalen sobre els seus interessos, els seus drets i les seues llibertats, o per a la formulació, l'exercici i la defensa de les seues reclamacions.
  • Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seues dades personals, quan:
    • S'impugne l'exactitud d'aquestes i durant el termini de temps que permeta a la Subsecretaria de Joventut i Infància verificar l'exactitud de les mateixes.
    • Sol·licite que les conservem quan ja no siguen necessàries per al fi que es van arreplegar i prèviament a la seua esborrat per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància, en aquest cas únicament les conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
    • Una vegada sol·licitat l'exercici del seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius de la Subsecretaria de Joventut i Infància per tractar les seues dades legítims, i per tant prevalen sobre els seus.
  • Podrà exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud dirigida a la Subsecretaria de Joventut i Infància a través de aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa de oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
  • Així mateix, pot presentar reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan considere no s'haja obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja siga a través del seu formulari web  (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de forma presencial en c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID. 
Quines mesures de seguretat s'apliquen?

Les mesures de seguretat implantades es corresponen amb les previstes en l'Annex II (Mesures de seguretat) del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i que es troben descrites en els documents que conformen la Política de seguretat de la informació del Ministeri.

Traduït automàticament amb OpenAI des de Castellà