D'acord amb l'Art.13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (d'ara endavant RGPD), li informem que les seves dades personals seran tractades per la Subsecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar i assegurar la gestió, tramitació i posterior comunicació de les sol·licituds presentades davant les unitats del Departament. Addicionalment seran tractades per la Divisió de Tecnologies i Serveis de la Informació en la seva qualitat de responsable del tractament en l'exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància).
Se li presta la següent informació detallada del tractament específic de dades personals dut a terme per la Subsecretaria per facilitar la gestió de les dades dels ciutadans en la seva relació amb el Ministeri de Joventut i Infància.
- Qui és el Responsable del tractament de les seves dades?
Responsable del tractament - Divisió de Tecnologies i Serveis de la Informació
Unitat de la Subsecretaria de Joventut i Infància
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.
divisiontic@juventudeinfancia.gob.es- Quins són les dades de contacte de la persona Delegada de Protecció de Dades?
Persona Delegada de Protecció de Dades - Subsecretaria de Joventut i Infància
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.
dpd@juventudeinfancia.gob.es- Qui són les persones interessades?
La ciutadania, persones físiques, incloses les representants de persones jurídiques, que es relacionin amb el Ministeri de Joventut i Infància en l'exercici dels seus drets i obligacions a través de tràmits o procediments oferts per aquest tals com consultes, queixes o suggerències, sol·licitud de subvencions, etc.
- Quines dades tractarem de la persona interessada?
Les dades identificatives mínimes i imprescindibles per poder complir amb la finalitat del tractament, i que permetin oferir a la ciutadania la informació administrativa necessària per facilitar l'accés al coneixement dels seus drets i obligacions, així com a la utilització dels béns i serveis públics, de conformitat amb el que estableix el Reial decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció a la ciutadania. És a dir, dades com ara nom, cognoms, correu electrònic, Comunitat Autònoma, adreça de notificació en cas que es vulgui que es realitzi de manera presencial, telèfon, etc.
- Amb quina finalitat la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarà les seves dades?
En la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarem les dades personals facilitades per les persones físiques a l'hora de realitzar qualsevol tràmit, presencialment o electrònicament, vinculat a un servei o procediment administratiu per facilitar la gestió, tramitació i posterior comunicació de les sol·licituds, com ara sol·licitud d'informació o autorització, exercici dels seus drets, presentar una queixa, una reclamació o una suggerència, etc.
- Quant temps seran conservades les meves dades en els sistemes de la Subsecretaria de Joventut i Infància?
Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van recollir, sent aplicable el que preveu la normativa d'arxius i documentació.
Aquest termini mai excedirà dels deu anys després de la resolució ferma de l'última sol·licitud o tràmit realitzat per vostè amb alguna de les unitats del Departament.
- Què legitima a la Subsecretaria de Joventut i Infància a tractar les seves dades per als fins indicats?
El tractament de les seves dades és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics per part del Ministeri de Joventut i Infància (article 6.1.e del RGPD), i és necessari per donar compliment a una obligació legal atribuïda a aquest Departament en general, i la Divisió de Tecnologies i Serveis de la Informació de la Subsecretaria en particular, com a responsable del tractament d'aquestes (article 6.1.c del RGPD) a través de la següent normativa:
- Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
- Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic.
- RD 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat. Capítol IV Programa de queixes i suggerències.
- Reial decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció a la ciutadania.
Les dades aportades mitjançant els formularis disponibles per presentar una sol·licitud davant qualsevol òrgan del Ministeri de Joventut i Infància són les mínimes i imprescindibles per poder complir amb el propòsit del tractament, que no és altre que permetre el registre, la tramitació de la sol·licitud vinculada a un tràmit o procediment i la pertinent comunicació.
- A qui es comunicaran les seves dades?
Les referides dades seran objecte de tractament o de cessió a les unitats del departament ministerial que resultin competents per raó de la matèria (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura organica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància), així com altres unitats, departaments, agències o organismes autònoms amb competència sobre la matèria i davant requeriment (Agència espanyola de Protecció de Dades, CCN, òrgans judicials, etc).
- Es transferiran les meves dades internacionalment?
Les seves dades personals no es comunicaran a tercers, ni està prevista transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de l'afectat, llevat d'aquells casos legalment previstos.
- Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades personals?
- Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si en la Subsecretaria de Joventut i Infància estem tractant dades personals que li concerneixin, o no
- Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
- En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seva situació particular, que haurà de motivar i adjuntar juntament amb la sol·licitud, podrà oposar-se al tractament específic de les seves dades basat en el que estableix l'art. 21 del RGPD. És a dir, l'exercici del dret d'oposició ha d'anar acompanyat d'expressió de la seva causa perquè la Direcció General de Joventut i Infància faci una ponderació dels motius al·legats, sense ser vàlida una oposició en termes absoluts que podria ser entesa com la revocació d'un consentiment que no s'ha prestat atès que aquest no és la base jurídica del tractament. La Subsecretaria de Joventut i Infància deixarà de tractar les seves dades, llevat que es puguin acreditar motius legítims imperiosos per al tractament que prevalguin sobre els seus interessos, drets i llibertats, o per a la formulació, l'exercici i la defensa de les seves reclamacions.
- Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades personals, quan:
- Es qüestioni la precisió d'aquestes i durant el termini de temps que permeti a la Subsecretaria de Joventut i Infància verificar la precisió dels mateixos.
- Sol·liciti que els conservem quan ja no siguin necessaris per al fi que es van recollir i prèviament a la seva eliminació per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància, en aquest cas únicament els conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
- Una vegada sol·licitat l'exercici del seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius de la Subsecretaria de Joventut i Infància per tractar les seves dades són legítims, i per tant prevalen sobre els seus.
- Podrà exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud dirigida a la Subsecretaria de Joventut i Infància a través d'aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa d' oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
- També pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan consideri que no s'ha obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja sigui a través del seu formulari web (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de forma presencial al c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID.
- Quines mesures de seguretat s'apliquen?
Les mesures de seguretat implantades es corresponen amb les previstes a l'Annex II (Mesures de seguretat) del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i que es troben descrites en els documents que conformen la Política de seguretat de la informació del Ministeri.
Traduït automàticament amb OpenAI des de Castellà