Proceso de selección do CEPIA
O proceso de selección canalizouse a través do Observatorio da Infancia do Ministerio de Xuventude e Infancia. A través dunha convocatoria pública recibíronse un total de 136 candidaturas procedentes de Comunidades Autónomas, consellos locais de participación infantil, organizacións sociais e outras entidades. Do total de solicitudes recibidas seleccionáronse 34 membros como conselleiros e conselleiras e 18 substitutos con idades comprendidas entre os 10 e os 18 anos no momento da súa designación, pertencentes a estruturas participativas municipais e autonómicas, así como procedentes de organizacións, asociacións, entidades ou colectivos e de grupos de poboación infantil máis vulnerable tal como se establece na Orde Ministerial de creación do Consello Estatal.
O lanzamento e inauguración do CEPIA tivo lugar o 9 de decembro de 2021. Esta primeira Asemblea foi presidida pola daquela Ministra de Dereitos Sociais e Axenda 2023 e contou coa asistencia dos 34 membros en modalidade presencial e virtual.
En xaneiro de 2024 procedeuse á renovación parcial do Consello tras os dous anos de andaina desde a súa creación e ao ter acadado a maioría de idade parte dos seus conselleiros/as. Lanzouse unha nova convocatoria para cubrir as prazas vacantes. E en febreiro de 2025 renováronse tamén unhas 10 prazas tras as baixas dalgúns membros do CEPIA.
Organización
O CEPIA componse de 34 nenas, nenos e adolescentes de entre 10 e 18 anos no momento da súa designación.
A Asemblea, na que participan todos os membros, elixe un Grupo Motor de cinco persoas (votadas por todas e todos os membros do Consello) para coordinar as accións, comisións e grupos de traballo, así como desenvolver o plan de traballo aprobado pola Asemblea reuníndose periodicamente.
As Comisións de Traballo forman en función dos intereses que manifestan os propios conselleiros e conselleiras sobre cuestións que se suscitaron no marco da Asemblea ou a proposta do Grupo Motor. Os conselleiros e conselleiras adséñanse voluntariamente a estes grupos de traballo elixindo un responsable de cada Comisión. Poden ser con carácter temporal ou permanente, e deberán render contas das súas deliberacións e compartir as súas conclusións na Asemblea. As temáticas elixidas para constituír grupos de traballo teñen que ver con educación, medio ambiente, saúde, diversidade e igualdade, protección, comunicación, entre outras.
A Secretaría técnica encárgase de dar apoio técnico, asistir, asesorar e facilitar a tarefa do CEPIA. Asúmena dúas persoas adultas de perfil técnico designadas pola Dirección Xeral de Dereitos da Infancia e a Adolescencia. A Secretaría técnica respecta a autonomía do Consello sen inciduir nas súas decisións e acordos.
Para a dinamización do CEPIA e canalizar as súas propostas, contan co apoio dunha asociación especializada en dinamización coa experiencia necesaria para adaptar as temáticas e mecanismos de consulta a unha terminoloxía adecuada, co fin de articular a participación das nenas, nenos e adolescentes estruturando os contidos, apoiando a elaboración de propostas, pero sempre tratando de non influír na toma de decisións.
O traballo do CEPIA formúlase dunha maneira autónoma nos seus procedementos e decisións, acompañados e asistidos nos procesos polos seus técnicos de referencia, educadores ou titores legais, para facilitar a interlocución cos grupos de referencia que confiaron neles para a súa representación.
O regulamento interno do CEPIA aprobouse na Asemblea do 25 de novembro de 2024
Traducido automaticamente con OpenAI desde Español