Informació addicional de protecció de dades en el tractament de dades per al control d'accés del personal al servei del departament als actius d'informació

D'acord amb l'Art.13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en allò que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (d'ara endavant RGPD), l'informem que les dades personals facilitades o obtingudes de vostè seran tractades per la Subsecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar i assegurar el control d'accés als actius d'informació del Ministeri. Addicionalment, seran tractades per aquesta, en qualitat de responsable del tractament en l'exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància). Les seves dades personals no es comunicaran a tercers, ni està prevista transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de l'afectat, excepte en aquells casos legalment previstos.

Addicionalment, se li presta la següent informació detallada del tractament específic de dades personals dut a terme per la Subsecretaria per realitzar el control d'Accés del Personal al servei del Departament als actius d'informació

Qui és el Responsable del tractament de les seves dades?

Responsable del tractament - Subsecretaria de Joventut i Infància 
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.  
subsecretaria@juventudeinfancia.gob.es

Delegat de Protecció de Dades - Subsecretaria de Joventut i Infància     
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.      
dpd@juventudeinfancia.gob.es

Amb quina finalitat la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarà les seves dades?

A la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarem les dades personals del personal al servei del Departament per possibilitar i assegurar el control d'accés als actius d'informació del Ministeri (Informació, Serveis i Sistemes), autenticació, permisos, traçabilitat d'accions, auditoria, etc.

Quant de temps seran conservades les meves dades als Sistemes de la Subsecretaria de Joventut i Infància?

Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van recollir, sent d'aplicació el previst a la normativa d'arxius i documentació.

Aquest termini mai excedirà d'1 any després de deixar de prestar servei la persona en alguna de les unitats del Departament.

Què legitima la Subsecretaria de Joventut i Infància a tractar les seves dades per als fins indicats?

El tractament de les seves dades és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància (article 6.1.e del RGPD), i és necessari per donar compliment a una obligació legal atribuïda a la Subsecretaria de Joventut i Infància com a responsable del tractament d'aquestes (article 6.1.c del RGPD) a través de la següent normativa:

  • Llei 39/2015, de 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Les dades tractades per al fi indicat són els mínims imprescindibles per poder complir amb la finalitat del tractament.

A quins destinataris es comunicaran les seves dades?

Les referides dades seran objecte de tractament o de cessió a tercers a les unitats del Departament ministerial que resultin competents per raó de la matèria (Reial decret 495/2020, de 28 d'abril, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància), així com a altres unitats, Departaments, Agències o Organismes Autònoms amb competència en la matèria i davant requeriment (Agència espanyola de Protecció de Dades, CCN, òrgans judicials, etc).

Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades personals?
  • Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si en els Serveis Centrals estem tractant dades personals que els concerneixin, o no
  • Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
  • En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seva situació particular, que haurà de motivar i adjuntar juntament amb la sol·licitud, podrà oposar-se al tractament específic de les seves dades tractament basant-se en l'establert a l'art. 21 del RGPD. És a dir, l'exercici del dret d'oposició ha d'anar acompanyat d'expressió de la seva causa perquè la Direcció General de Joventut i Infància faci una ponderació dels motius al·legats, sense ser vàlida una oposició en termes absoluts que podria ser entesa com la revocació d'un consentiment que no s'ha prestat atès que aquest no és la base jurídica del tractament. La Subsecretaria de Joventut i Infància deixarà de tractar les seves dades, excepte que s'acreditin motius legítims imperiosos per al tractament que prevalguin sobre els seus interessos, els seus drets i les seves llibertats, o per a la formulació, l'exercici i la defensa de les seves reclamacions.
  • Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades personals, quan:
    • S'impugni l'exactitud d'aquestes i durant el termini de temps que permeti a la Subsecretaria de Joventut i Infància verificar l'exactitud de les mateixes.
    • Sol·liciti que les conservem quan ja no siguin necessàries per al fi que es van recollir i prèviament a la seva eliminació per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància, en aquest cas únicament les conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
    • Una vegada sol·licitat l'exercici del seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius de la Subsecretaria de Joventut i Infància per tractar les seves dades legítims, i per tant prevalen sobre els seus.
  • Podrà exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud dirigida a la Subsecretaria de Joventut i Infància a través d'aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa de oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
  • Així mateix, pot presentar reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan consideri no s'hagi obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja sigui a través del seu formulari web  (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de forma presencial a c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID.