Informació addicional de protecció de dades en el tractament de dades per al control d'accés del personal al servei del departament als actius d'informació

D'acord amb l'Art.13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (d'ara endavant RGPD), l'informem que les dades personals del personal que presti serveis al Ministeri seran tractades per la Sotssecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar i assegurar el control d’accés als actius d’informació del Ministeri. Així mateix, seran tractades per la Divisió de Tecnologies i Serveis de la Informació, en la seva qualitat de responsable del tractament en l’exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància).

Addicionalment, se li presta la següent informació detallada del tractament específic de dades personals dut a terme per la Sotssecretaria per facilitar la gestió de les dades en relació al control d'accés del personal al servei del departament als actius d'informació.

Qui és el Responsable del tractament de les seves dades?

Responsable del tractament - Divisió de Tecnologies i Serveis de la Informació 
Unitat de la Sotssecretaria de Joventut i Infància 
C/Alcalá 27, 28014, MADRID. 
divisiontic@juventudeinfancia.gob.es

Quins són les dades de contacte de la persona Delegada de Protecció de Dades?

Persona Delegada de Protecció de Dades - Sotssecretaria de Joventut i Infància 
C/Alcalá 27, 28014, MADRID. 
dpd@juventudeinfancia.gob.es

Qui són les persones interessades?

Tota el personal que presti els seus serveis al Ministeri de Joventut i Infància, de manera permanent o eventual, incloent el personal de proveïdors externs.

Quins dades tractarem de la persona interessada?

Les dades identificatives mínimes i imprescindibles per poder complir amb la finalitat del tractament, i que permetin assegurar el control d'accés i la seguretat dels actius d'informació del Departament. És a dir, dades tals com NIF, nom i cognoms, correu electrònic, identificació d'usuari, identificació d'equips, IPs, clau pública del certificat electrònic, etc.

Amb quina finalitat la Sotssecretaria de Joventut i Infància tractarà les seves dades?

A la Sotssecretaria de Joventut i Infància tractarem les dades personals del personal al servei del Departament per possibilitar i assegurar el control d'accés als actius d'informació del Ministeri (informació, serveis i sistemes), autenticació, permisos, traçabilitat d'accions, auditoria, etc.

Quant temps seran conservades les meves dades en els sistemes de la Sotssecretaria de Joventut i Infància?

Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per la qual es van recollir, sent d'aplicació allò previst a la normativa d'arxius i documentació.

Aquest termini mai excedirà d'un any després de deixar d'oferir servei la persona en alguna de les unitats del Departament.

Què legitima a la Sotssecretaria de Joventut i Infància a tractar les seves dades per als fins indicats?

El tractament de les seves dades és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics per part de la Sotssecretaria de Joventut i Infància (article 6.1.e del RGPD), i és necessari per complir amb una obligació legal atribuïda a la Sotssecretaria de Joventut i Infància com a responsable del tractament d'aquestes (article 6.1.c del RGPD) a través de la següent normativa:

  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Les dades tractades per al fi indicat són les mínimes imprescindibles per poder complir amb la finalitat del tractament.

A qui es comunicaran les meves dades?

Les dades referides seran objecte de tractament o de cessió a les unitats del departament ministerial que resultin competents per raó de la matèria (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància), així com altres unitats, departaments, agències o organismes autònoms amb competència en la matèria i davant requeriment (Agència espanyola de Protecció de Dades, CCN, òrgans judicials, etc).

Es transferiran les meves dades internacionalment?

No està prevista la transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de l'afectat, excepte en aquells casos legalment previstos.

Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades personals?
  • Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si en la Sotssecretaria de Joventut i Infància estem tractant dades personals que els concerneixin, o no
  • Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
  • En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seva situació particular, que haurà de motivar i adjuntar juntament amb la sol·licitud, podrà oposar-se al tractament específic de les seves dades tractament basat en el que estableix l'art. 21 del RGPD. És a dir, l'exercici del dret d'oposició ha d'anar acompanyat d'expressió de la seva causa per tal que la Direcció General de Joventut i Infància realitzi una ponderació dels motius al·legats, sense ser vàlida una oposició en termes absoluts que podria ser entesa com la revocació d'un consentiment que no s'ha prestat donat que aquest no és la base jurídica del tractament. La Sotssecretaria de Joventut i Infància deixarà de tractar les seves dades, excepte que es acrediten motius legítims imperiosos per al tractament que prevalguin sobre els seus interessos, els seus drets i les seves llibertats, o per a la formulació, l'exercici i la defensa de les seves reclamacions.
  • Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades personals, quan:
    • S'impugni l'exactitud d'aquestes durant el termini de temps que permeti a la Sotssecretaria de Joventut i Infància verificar l'exactitud de les mateixes.
    • Sol·liciti que els conservem quan ja no siguin necessàries per al fi que es van recollir i prèviament al seu esborrat per part de la Sotssecretaria de Joventut i Infància, en el seu cas únicament els conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
    • Un cop sol·licitat l'exercici del seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius de la Sotssecretaria de Joventut i Infància per tractar les seves dades legítimes, i per tant prevalguin sobre els seus.
  • Podrà exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud dirigida a la Sotssecretaria de Joventut i Infància a través d'aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa d'oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
  • Així mateix, pot presentar reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan consideri no s'ha obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja sigui a través del seu formulari web (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de forma presencial a c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID.
Quines mesures de seguretat s'apliquen?

Les mesures de seguretat implantades corresponen amb les previstes a l'Annex II (Mesures de seguretat) del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i que es troben descrites als documents que conformen la Política de seguretat de la informació del Ministeri.

Traduït automàticament amb OpenAI des de Castellà