Informació addicional de protecció de dades en el tractament de dades per al control d'accés del personal al servei del departament als actius d'informació

D'acord amb l'Art.13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en el que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (en endavant RGPD), l'informem que les dades personals facilitades o obtingudes de vostè, seran tractades per la Subsecretaria del Ministeri de Joventut i Infància amb la finalitat de possibilitar i assegurar el control d'accés als actius d'informació del Ministeri. Addicionalment, seran tractades per aquesta, en la seva qualitat de responsable del tractament en l'exercici de les competències atribuïdes (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància). Les seves dades personals no es comunicaran a tercers, ni està prevista transferència a tercers països o organitzacions internacionals sense comptar amb el consentiment exprés de l'afectat, llevat en aquells casos legalment previstos.

Addicionalment, se li dóna la següent informació detallada del tractament específic de dades personals dut a terme per la Subsecretaria per realitzar el control d'Accés del Personal al servei del Departament als actius d'informació

Qui és el Responsable del tractament de les seves dades?

Responsable del tractament - Subsecretaria de Joventut i Infància 
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.  
subsecretaria@juventudeinfancia.gob.es

Delegat de Protecció de Dades - Subsecretaria de Joventut i Infància  
C/Alcalá 27, 28014, MADRID.  
dpd@juventudeinfancia.gob.es

Amb quina finalitat la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarà les vostres dades?

A la Subsecretaria de Joventut i Infància tractarem les dades personals del personal al servei del Departament per possibilitar i assegurar el control d'accés als actius d'informació del Ministeri (Informació, Serveis i Sistemes), autenticació, permisos, traçabilitat d'accions, auditoria, etc.

Quant de temps seran conservades les meves dades als Sistemes de la Subsecretaria de Joventut i Infància?

Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per la qual es van recollir, sent d'aplicació el previst en la normativa d'arxius i documentació.

Aquest termini mai no excedirà d'1 any després de deixar de prestar servei la persona en alguna de les unitats del Departament.

Què legitima la Subsecretaria de Joventut i Infància a tractar les seves dades per als fins indicats?

El tractament de les seves dades és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància (article 6.1.e del RGPD), i és necessari per complir amb una obligació legal atribuïda a la Subsecretaria de Joventut i Infància com a responsable del tractament d'aquests (article 6.1.c del RGPD) a través de la següent normativa:

  • Llei 39/2015, de 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Les dades tractades per a la finalitat indicada són els mínims imprescindibles per poder complir amb la finalitat del tractament.

A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?

Les dades esmentades seran objecte de tractament o de cessió a tercers a les unitats del Departament ministerial que siguin competents per raó de la matèria (Reial decret 211/2024, de 27 de febrer, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri de Joventut i Infància), així com altres unitats, Departaments, Agències o Organismes Autònoms amb competència en la matèria i davant requeriment (Agència Espanyola de Protecció de Dades, CCN, òrgans judicials, etc).

Quins són els vostres drets quan ens facilita les seves dades personals?
  • Qualsevol persona té dret a obtenir confirmació sobre si en els Serveis Centrals estem tractant dades personals que els concerneixin, o no.
  • Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes.
  • En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la vostra situació particular, que haureu de motivar i adjuntar juntament amb la sol·licitud, podreu oposar-vos al tractament específic de les vostres dades tractament en base a l'establert en l'art. 21 del RGPD. És a dir, l'exercici del dret d'oposició ha d'anar acompanyat d'expressió de la vostra causa perquè la Direcció General de Joventut i Infància realitzi una ponderació dels motius al·legats, sense ser vàlida una oposició en termes absoluts que podria ser entesa com la revocació d'un consentiment que no s'ha prestat atès que aquest no és la base jurídica del tractament. La Subsecretaria de Joventut i Infància deixarà de tractar les vostres dades, llevat que s'acreditin motius legítims imperiosos per al tractament que prevalguin sobre els vostres interessos, els vostres drets i les vostres llibertats, o per a la formulació, l'exercici i la defensa de les vostres reclamacions.
  • Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades personals, quan:
    • S'impugni l'exactitud d'aquests i durant el termini de temps que permeti a la Subsecretaria de Joventut i Infància verificar l'exactitud dels mateixos.
    • Sol·liciti que els conservem quan ja no siguin necessaris per a la finalitat per la qual es van recollir i prèviament al seu esborrat per part de la Subsecretaria de Joventut i Infància, en aquest cas únicament els conservarem per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
    • Un cop sol·licitat l'exercici del seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius de la Subsecretaria de Joventut i Infància per tractar les seves dades legítimes, i per tant prevalen sobre les vostres.
  • Podrà exercir materialment aquests drets mitjançant sol·licitud dirigida a la Subsecretaria de Joventut i Infància a través d'aquest formulari, o presencialment a través de la xarxa de oficines d'assistència en matèria de registres utilitzant aquest model de sol·licitud (versió editable i imprimible)
  • Igualment, pot presentar reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades quan consideri que no s'ha obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets, ja sigui a través del seu formulari web (Formulari Reclamació de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades), o de manera presencial a c/ Jorge Juan 6, 28001 MADRID.

ERROR GENERAL REVISE LA CONFIGURACION DEL API KEYcURL error 60: SSL certificate problem: unable to get local issuer certificate (see https://curl.haxx.se/libcurl/c/libcurl-errors.html)