Haurren eta Nerabeen Sektore Konferentzia

Zertan datza?

Haurren eta Nerabeen Gaietako Sektore Konferentzia, Sektore Publikoko Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 147. artikulutik 152. artikulura arte ezarritakoaren markoan kokatzen da, Estatuko Administrazio Orokorraren, Autonomia Erkidegoen, Ceuta eta Melilla Hiri Autonomoen eta Tokiko Administrazioaren arteko lankidetza-organoa da, Espainiako Udalerrien eta Probintzien Federazioaren bidez, haurren eta nerabeen babes eta garapeneko politikak ezartzeko.

Sektore Konferentziak Gizarte Eskubideen eta 2030 Agendako Ministerioan izango du egoitza eta, horrez gain, bere sekretariatzako kideei eta zerbitzuen funtzionamendu egokirako beharrezkoak direnak emango zaie, Sektore Konferentziako kideei laguntza teknikoa eskaintzeko.

Helburuak

Sektore Konferentziak bere helburutzat du haurren eta nerabeen eskubideen babes eta garapen arloan administrazio publikoen arteko lankidetza, koordinazio eta kolaborazio ekintza garatzea, eta erabakiak aplikatzerakoan kohesio eta integrazio handiena lortzea, beste sektore konferentziek garatutako lanari kalterik eragin gabe.

Orokorrean

Administrazio publikoek haurren eta nerabeen eskubideen babes eta garapen arloan egiten duten jarduera kohesionatu eta osagarriak izatea sustatzea.
Helburua da eraginkortasun eta efizientzia maila handiagoa lortzea haurren eta nerabeen arloari buruzko politikak, programak eta proiektuak identifikatzeko, formulatzeko eta gauzatzeko.

Estatuko plan eta programen prestaketan, garapenean eta jarraipenean parte hartzea, eta haurren eta nerabeen babes eta garapen politikak osatzen dituzten politikak ezartzeko, baita existitzen diren arau eta planen jarraipena eta ebaluazioa egitea ere.

Nazio gobernuaren edo Autonomia Erkidegoetako Gobernu Kontseiluetako lege-aurreproiektuei eta arau-proiektuei buruz informazioa jasotzea, beste Administrazio Publikoen eskumen-esparruan zuzenki eragiten dietenean edo sektoreko araudi aplikagarrian hala aurreikusten denean, bai osoko bilkuraren bidez, bai Sektoreko Batzordearen bidez edo bereziki mandatuz izendatutako lan-taldearen bidez.

Administrazio publikoen arteko lankidetza estrategiak eta planak ezartzea eta bultzatzea, sektoreko jarduera-arloan, bikoiztasunak ezabatzea sustatuz, eta zerbitzu publikoen eraginkortasun hobea lortzea.

Administrazio publiko ezberdinek programatutako jarduerei buruzko informazioa trukatzea, beren eskumenak baliatuz, eta beste administrazioei eragin diezaieketena.

Haurren eskubideen politikekin lotutako haurren babes publikoko erakundeekin koordinatzeko komenigarria izatea, gai hauei buruzko kontsultak egiteko eta akordioak, hala badagokio, hartzeko.

Oinarri objektiboak ezartzea aurrekontu kredituen lurralde-banaketarako, eta Autonomia Erkidegoek kreditu horien kontura garatutako programen jarraipena egitea, baita urte hasieran horien banaketa egitea ere, azaroaren 26ko 47/2003 Legean, Aurrekontu Orokorretan, aurreikusitakoarekin bat etorriz.

Praktika onak eta informazio-trukerako mekanismoak ezartzea ikerketetarako, batez ere eduki estatistikoa daukatenak, inkestak, ikerketak eta haurren eta nerabeen eskubideen babes eta garapenarekin lotutako kanpainak garatzeko.

Haurren eta nerabeen eskubideen babes eta garapen arloko nazioarteko hitzarmen eta nazioarteko erakundeen jarduerei buruz autonomia erkidegoei informazioa ematea.

Egoera horietan Administrazio Orokorrarekin eta Entitate Publikoekin akordioak behar dituzten gai horiei buruz azterketa eta proposamenak egitea, Nazioarteko Adopzioaren Legearen aurreikuspenen babesean.

Adopzio espedienteen gehieneko kopurua banaketa eta pertsonentzat homologatutako kontratuaren oinarrizko ereduaren onarpena, akreditatutako erakundeek eta adopzioa eskaintzeko dauden pertsonek artean.

Eta edozein helburu horrek sartzen laguntzea beharrezko lankidetza, koherentzia eta eraginkortasuna bermatzeko eta, hala badagokio, administratibo maila ezberdinen jarduera artikulatzeko.

Haurren eta nerabeen babes integrala kontrako indarkeria arloan zehatzak

 Administrazio Publikoen parte-hartzea Haurren eta Nerabeen Kontrako Indarkeriaren Errotze EstrATEGIA prestatzen, haurren politika arloko eskumenak dituen sail-ministeriala bultzatuko duena, Haurren eta Nerabeen Eskubideen Espainiako Estrategia eta bat etorriz.

Haurren eta Nerabeen Kontrako Indarkeriaren Errotze Estrategiaren onarpen proposamena Gobernuari altxatzea, zeina memoria ekonomiko batekin batera joango den, non eskudun zentroek identifikatuko dituzten finantzatu behar diren aurrekontu aplikazioak.

2021eko ekainaren 4ko 8 Lege Organikoaren I. Tituluan aurreikusitako eskubideen benetako ariketa bermatzeko beharrezko bitartekoak adostea, Haurren eta Nerabeen Babes Integrala kontrako indarkeriaren aurrean.

Komunikazio elektronikoen bitartekoen existentzian eta hauek babestekoak bermatzeko baldintzak eta baldintzak adostea, hala nola haur eta nerabeentzako doako laguntzarako telefono-lerroak, baita gizarte zibilaren ezagutza bereganatzea ere.

Haurren, nesken eta nerabeen aurkako indarkeria egoerak agintariei jakinarazi dizkieten pertsonei konfidentzialtasuna, babesa eta segurtasuna bermatzeko mekanismo egokiak adostea.

Umeen, nesken eta nerabeen eskubidea tratu egokia jasotzeko gizartearen kontzientziaziora bideratutako informazio kanpaina eta ekintza konkrezkoak adostea, baita Internet erabiltzeko seguru eta arduratsu bat sustatzeko edozein kanpaina espezifiko ere, aukera horien aprobetxamendua eta haien erabilpena positiboki ikusteko ikuspegi batekin, umeen eta nerabeen iritzi eta ikuspegiak kontuan hartuz.

Haurren eta nerabeen aurkako indarkeria errotzeko prebentzio planak eta programak ezartzea, familiaren, hezkuntzaren, osasunaren, gizarte zerbitzuen, teknologia berrien, kirol eta aisialdiaren eta Segurtasun Indar eta Gorputzen eremuetan zehazki har daitezkeen neurriak barne hartuta, haurren eta nerabeen aurkako indarkeria errotzeko estrategiaren esparruan.

Umeen, nesken eta nerabeekin harreman estuan dabiltzan profesionalei zuzendutako prestakuntza programen elkarlanean, garapenean eta jarraipenean parte hartzea, haien aurka egindako indarkeria goiz detektatu eta artikuluetan 15 eta 16 2021eko ekainaren 4ko 8 Lege Organiko, Haurren eta Nerabeen Babes Integrala indarkeriaren aurka, aurreikusten den moduan jakinarazi ahal izateko.

Indarkeria delituen biktima diren ume, neska eta nerabeei eta, edozein kasutan, sexu izaerako delituak, tratu edo genero indarkeriako delituak jasan dutenentzako arreta integrala bermatzeko gomendioak adostea, zerbitzu espezializatuen bidez.

Eta edozein beste neurriak, Haurren eta Nerabeen Babes Integrala indarkeriaren aurrean ekainaren 4ko 2021eko 8 Lege Organikoa garatzea, baita haren benetako exekuzioa eta ezarri ahal izatea bermatzera bideratutakoak ere.

Konposizioa

Haurren eta Nerabeen Gaietako Sektore Konferentzia organo hauek osatuko dute:

  1. Osoko
  2. Haurren eta Nerabeen Gaietako Sektore Batzorde, laguntza eta aholkularitza organo orokor gisa.
  3. Osatu daitezkeen Lan Taldeak.
Osoko
  1. Lehendakaritza: Gizarte Eskubideen eta 2030 Agendaren Ministerioa titularrak egingo du, Sektore Konferentziaren lehendakaria izateaz gain.
  2. Lehendakariorde lehena: Ceuta eta Melillako hirien Autonomia Erkidegoetako Kontseilaritza titularren bat.
  3. Bigarren Lehendakariorde: Haurren Pobrezia Eskaerabakoaren goi mandataria.
  4. Bokalak:
    1. Haurren eta nerabeen babes eta garapen politikako eskumenak emandako Autonomia Erkidegoetako Kontseilaritzako titularrak;
  5. Era berean, Kontseiluan parte hartuko da Eusko Diputazio Foralen bakoitzaren ordezkari bategatik, bakoitza Mallorca Uharteetako Consell bakoitzaren eta bakoitza Irlanda Kabildoko hitz batez, baina ez botorik gabe.
    1. Osasun Ministerioaren, Berdintasun Ministerioaren, Justizia Ministerioaren, Barrualde Ministerioaren eta Hezkuntza Ministerioaren zuzendari nagusi bat, gutxienez, zuzendari nagusi bat duena.
  6.   Gainera, Gazteriaren Institutuaren, Familia Aniztasunaren eta Gizarte Zerbitzuen, Ezgaitasunen Eskubideen Zuzendaritza Orokorreko tituludunek ahots izango dute, baina botorik gabe. 
    1. Espainiako Udalerri eta Probintzia Federazioaren ordezkari bat, hautetsia izan behar duena.
    2. Haurren Pobrezia Irarazlearen goi mandataria.
    3. Haurren eta Nerabeen Eskubideen Zuzendaritza Orokorraren titularra, hitza izango duena, baina botorik gabe.
    4. Idazkaritza: Gizarte Eskubideen eta 2030 Agendaren Ministerioaren Idazkari Nagusi Teknikoko titularra.
Haurren eta Nerabeen Gaietako Sektore Batzordea
  1. Sektore Batzordearen kideak dira:
    1. Estatuko Administrazio Orokorren izenean: Gizarte Eskubideen Estatu Idazkaritzaren titularra eta Gizarte Eskubideen Estatu Idazkaritzako kabineteko titularra.
    2. Autonomia Erkidegoetako eta Ceuta eta Melillako Hiri Autonomoetako izenean: haurren eta nerabeen ardurapean dagoen Alor zuzendari Nagusiko titular bakoitzaren ordezkari bat
    3. Era berean, Sektore Batzordearen bileretara joango da Espainiako Udalerri eta Probintzien Federazioak izendatutako ordezkari bat.
  2. Presidenteak izendatu dezake, bere iniziatibaz edo Batzordeko kide batzuen proposamenez, Gizarte Eskubideen linbo ministroetako goi karguak, estatu-lan ministerialetako eta beste administrazio públicoetako goi karguak Sektore Batzordean batera aztertu behar diren gaietan jardunez justifikatu edo gomendatu behar diren gaien natuarekin.
  3. Sektore Batzordeko Idazkaritzako Estatuko Idazkariaren titular izango du Idazkaritzako Egoera, absentzia, plaza hutsunea edo gaixotasun kasuetan ordezkatu ahal izango du, Gizarte Eskubideen sekretuko estatuko idazkariak izendatutako lana edo estatuko administrazio publikoko langileek, bai eta Estatu Gizarte Eskubideen mahai lanestaldiaren ardurako titularra edo haren menpeko organoren titular presentzian jorratu behar den gaiak ezarritako kompetentziak bere baitan dituzteenean.
  4. Sektore Batzordea behar bezala eratutzat joko da, Lehendakaria eta Idazkaria present daudenean eta Ceuta eta Melillako Hiri Autonomoetako autogobernuetako ordezkaritzetako gehiengoarekin batera.
  5. Estatuko Gobernuko Autonomia Orokor erresume artean, Gizarte Eskubideen estatuko idazkaritzan eskumenak dituztenak, beren ekintza tekniko gizaak betetakoahinktza bidez egokitzat duten pertsonari armazda, baina ez botorik ez duten pertsonei lagunduta izango da.

13.art.

  1. Sektore Batzordeak izango ditu honako eginkizun hauek:
    1. Haurren eta Nerabeen Gaietako Sektore Konferentziako bileretarako prestakuntza, gai hau oniranez hartua izateko deialdi agendaren barruan egon behar duten gaiak tratatzen.
    2. Sektore Konferentziaren erabakiak jarraipena.
    3. Sortutako lan-taldeen jarraipena eta ebaluazioa.
    4. Sektore Konferentziak erankutsitako funtzio guztiak.
  2. Sektore Batzordea haurren eta nerabeentzako sektore-konferentziaren bilerak baino lehenago soilik biltzen da, baina ere maizago bildu daiteke Gizarte Eskubideen sektore-kooperazioa Estatuko eta autonomia erkidegoen artean indartzeko, haurren eta nerabeen politiken arloan.
  3. Haurren eta Nerabeen arloan Sektore Batzordeari aplikagarriak diren Sektore Konferentziarako prozedurako arauek arautu dute.

Akordioak

Batuta Konferentzia Sektoriala izeneko akordioa, haurren eta nerabeen migratzaileak ez dituzten adingabeentzako 2024ko Estatuko Aurrekontu Orokorrean kredituetatik 35.000.000,00 euroko zenbatekoa emateko, Euskal Herria eta Nafarroatik kanpo, Ceuta eta Melillako hirietan eta Autonomia Erkidegoen banaketarekin.

Proposatu du banaketa eratu komunitelio lege-ateralekurik eta finantza-arloko jarraipena egiteko 2024an adingabe migratzaile ez dagoen teoria banaketa erako proposamena, Euskal Herria eta Nafarroatik kanpo.

Autonomia Erkidegoak banatzeko proposamena onartu duten akordioaren onarpena (Euskal Herria eta Nafarroatik kanpo) eta 20 milioi euroren zenbatekoa haurren eta nerabe migratzaileak ez dituzten haurrak eta nerabeentzako 2023ko jarraipena malgatzeko kreditua.

Euskal Herria eta Nafarroatik kanpo komunitate autonomoek eta Ceuta hiriko probintziek 2023. urtean migratzaile adingabeentzako jarraipenaren banaketa proposamena da.

Haurren eta Nerabeen Sektore Konferentziaren ordainsariko akordioaren aldaketa akordioa proposatzea, zehatz-metaketa juridikorako komunikazio-akordioak zehazteko eta izen ematea defendatzeko 50 milioiko euroetaraino haurrentzako konfidante laguntzaileak diren haurrentzako eta nerabeentzako, aukera profesionalez gain, haurren aurrean haurrentzako. Urte hartan CODI eguturatzen ere bidez goazera efikientzi edukia proposatzen jarraitzeko eta konfinatzailearekin lotura lentuontatakoa jarraitzea.

Estatuko Eskubideen Haurren eta Nerabeen Estrategia 2023-2030 Erkidego Bakoitza ontziratzeko Ministro Kontseiluari egiteko bidalketaren proposamena.

2023 urtera arteko urte lehen banaketa 15 milioi euroentzat aurrekontuko jarraipena finantzatzea sustatuz Kanariarara eta Ceuta zenbatua banatzeko proposamena.

Proposatzen da haurren eta nerabeak konpetentzia digitalen for maior fundamentuzko berme bat banaketari buruzko proposamena eta 50 milioi euro banatu behar da zuzeneko haurren eta nerabeen artean eta maila egokira "Haurren Digital Kompetentzietarako (CODI)" aldatzeko akordioa onartzea.

Euskal Herria eta Nafarroatik kanpo Autonomia Erkidegoetako banaketa-akordioaren baldintzak onartzera proposatzen da.

Kontseilu Ministroek Haurren eta Nerabeen Kontrako Indarkeriaren Errotze Estrategiaren proiektua igortzeko proposamena onartzeko akordioa.

Konpetentzi Digitalak Infanteria (CODI) Planaren inguruan banaketa proposatz autonomia erkidegoen eta hiri autonomoen kalitatea zoriontzeko.

"Plan de Respuesta ante crisis migratoria para menores migrantes 2022-2023" eta parteko aurrekontu-kredituen bigarren banaketaren aproba da.

Migrazioen kudeaketa eredua ezartzea eta nerabeentzako eta nerabeentzako euren talde ez-erdizongoa laguntzeko.

Haurren, nesken eta nerabeen transferentzia teknikoaren laguntza eta protokoloa ezartzea ingurune migratzaileen artean.

Ume eta nerabeak aldatzen dituzten sistema babesteko haurrekin sexu esplotazioaren aurkako plana.

Adin txikiko migratzaileentzako aurrekontu-kredituko lehen banaketa proposamenaren akordioa. 35 milioi euroko balioa izango duen lehen banaketa.

Akordioa Haurren eta Nerabeen Babes Integrala indarkeriaren aurka, ekainaren 4ko 2021eko 8 Legea.

Interes Dokumentuak

Haurren eta Nerabeen Gaietako Sektore Konferentziaren funtzionamendu erreglamendua

OpenAI erabiliz gaztelaniatik automatikoki itzulita