Haurren eta Nerabeen Sektoreko Konferentzia

Haurren eta Nerabeen Sektore Konferentzia, Sektore Publikoaren Erregimen Juridikoari buruzko 2015eko urriaren 1eko 40/2015 Legearen 147. artikulutik 152. artikulura xedatutakoaren esparruan, Estatuko Administrazio Orokorraren, autonomia-erkidegoen, Ceuta eta Melillako Hiri Autonomoen eta Tokiko Administrazioaren arteko lankidetza-organoa da, Espainiako Udalerri eta Probintzien Federazioaren bidez, haurren eta nerabeen babesa eta garapena sustatzeko politikak ezartzeko garaian.

Sektore Konferentziak Gazteria eta Haurrentzako Ministerioan izango du egoitza, eta, gainera, zerbitzuen funtzionamendu egokiari beharrezko guztia emango dio, Sektore Konferentziako kideei laguntza teknikoa eta bere Idazkaritzaren kudeaketa emanez.
 

Helburuak

Sektore Konferentziaren helburua da haurren eta nerabeen eskubideen babesa eta garapena ardatz duten administrazio publikoen arteko lankidetza, koordinazioa eta kolaborazioa garatzea, eta hartzen diren erabakien aplikazioan koherentzia eta integrazio handiagoa lortzea, beste sektore-konferentzia batzuen egitekoa kaltetu gabe.

Orokorrean

Haurren eta nerabeen eskubideen babesa eta garapena sustatzen duten administrazio publikoen jardueren koherentzia eta osagarritasuna bilatzea. 
Administrazio publikoek haurren eta nerabeen arloan sustatutako politika, programa eta proiektuen identifikazio, formulazio eta exekuzioan efikazia eta efizientzia maila handiagoa lortzea.

Haurren eta nerabeen babesa eta garapena sustatzen duten politikak gauzatzeko xedatzen diren estatu mailako planen eta programen garapenean, eta indarrean dauden arauen eta planuen jarraipena eta ebaluazioa egitea.

Estatuko Gobernuaren edo Autonomia Erkidegoen Gobernu Kontseiluen lege-proiektuak eta arau-proiektuak horien edukien edo aplikatutako sektore-araudiak aurreikusten dituen arteko beste Administrazio Publikoei eragin dieteenean informatzea, Plenoren bidez edo sektore-batzordearen edo kasurako agindu den lan-taldearen bidez.

Administrazioen artean lankidetza estategiak eta plan espezifikoak ezartzea eta sustatzea, bikoiztasunak baliogabetzeko eta zerbitzu publikoen efizientzia handiagoa lortzeko.

Administrazio publikoek, bere eskuduntzak erabiliz, programatutako jarduerei buruzko informazioa trukatzea, eta horiek beste administrazioei eragin diezaiokete.

Haurren eskubideen inguruko politikekin lotutako haur babeserako erakunde publikoekin koordinatzeko bide gisa baliatzea, gai horiei buruzko kontsultak egiteko eta, hala badagokio, akordioak hartzeko.

Kreditu aurrekontuen banaketa lurraldekoaren oinarri izango diren irizpide objektiboak ezartzea eta autonomia-erkidegoek kreditu horien kontura garatzen dituzten programa horien jarraipen egitea, baita ekitaldi ekonomikoaren hasieran horien banaketa egitea ere, azaroaren 26ko 47/2003 Legeak, Aurrekontu Orokorrak, xedatutakoa betez.

Haurren eta nerabeen eskubideen babesa eta garapenari buruzko nazio mailako azterlanetarako, ikasketetarako eta kanpainetarako, batez ere eduki estatistikoaren inguruko jardunbide egokien eta informazioaren trukerako mekanismoak ezartzea.

Autonomia-erkidegoei nazioarteko hitzarmen eta erakundeek haurren eta nerabeen eskubideen babesa eta garapenaren arloan egiten dituzten jarduerei buruzko informazioa ematea.

Gai horietan Estatuaren Administrazio Orokorrak Erakunde Publikoekin hartu beharreko akordioak proposatzeko eta aztertzeko.

Nazioarteko adopzio-espedienteen gehieneko numeroa eta akreditatutako erakundeen eta adoptatzeko eskaintza egin duten pertsonen artean lagindako oinarrizko kontratu ereduaren banaketa onartzea.

Kooperazio beharrezkoa, koherentzia eta efikazia bermatzeko ekarpen egiten duten beste edozein, eta, kasua izanez gero, maila administratibo desberdinen jardueraren artikulazioa.

Indarkeriarik gabeko Haurren eta Nerabeen Babes Integralaren arloko bereziak

Haurren eta Nerabeen gaineko Indarkeriaren Eradikazio Estrategia garatzeko Administrazio Publikoen parte-hartzea, haur politiken ardurak dituzten ministerio sailak sustatuko duena, Haurren eta Nerabeen Eskubideen Espainiako Estrategiarekin bat.

Haurren eta Nerabeen gaineko Indarkeriaren Eradikazio Estrategiaren onarpen-proposamena Gobernuari emititzea, horrekin batera departamentu eskudunek identifikatuko dituzten sakonketen aurrekontu aplikazioak jasotzen dituen memoria ekonomiko batekin joango da.

2021eko ekainaren 4ko 8/2021 Lege Organikoaren I. Tituluan aurreikusitako eskubideen eraginkortasuna bermatzeko behar diren baliabideen akordioa.

Informazio bide elektronikoen existentzia eta laguntza bermatzeko baldintzak eta baldintzak, hala nola, neskei, mutilei eta nerabeei laguntza ematen dieten doako telefono-lerroak, baita gizarte zibilaren ezagutza ere, akordioa.

Adingabeen eta nerabeen gaineko indarkeriaren ezagutza eman duten pertsonen konfidentzialtasuna, babesa eta segurtasuna bermatzeko beharrezko mekanismoen akordioa.

Haurren, nesken eta nerabeen tratu ona izateko eskubideari buruzko gizartea sentsibilizatzea eta Interneten erabilera seguru eta arduratsua sustatzeko sentsibilizazio kanpaina espezifikoak, aukeren ustiapena eta bere erabilera positiboa aprobetxatzearen ikuspegitik, nesken eta nesken ikuspegi eta iritziak integratuz, eta nerabeak oinarritzen dira.

Indarkeriaren erabakia haurren eta nerabeen gainean egiteko plan eta programa prebentiboak ezartzea, familia, hezkuntza, osasun, gizarte zerbitzuak, teknologia berriak, kirol eta aisialdiak eta segurtasun indarrak eta gorputzak arlo espezifikoak barne hartuko dituzte.

Hasierako eta etengabeko prestakuntza-programak, neska, mutil eta nerabeekin kontaktu ohitua izan behar duten profesionalentzat zuzenduta, indarkeria goiztiar antzemateko eta artikuluetako 15 eta 16 hitzartutakoa jarraiki jakinarazi ahal izateko.

Delitu bortitzen biktima diren neska, mutil eta nerabeentzako osoko arreta bermatzen duten gomendioen akordioa, eta sexu-izaerako, sexu-esplotazio edo genero-indarkeria delituetan arloan aritzeko zerbitzu espezializatuen bidez.

2021eko ekainaren 4ko 8/2021 Lege Organikoaren aplikazioa bermatzen duten beste edozein ere, baita haren eraginkortasun-maila handiena bermatzeko neurriak hartzeko ere.

 

Osaera

Haurren eta Nerabeen Sektore Konferentzia ondorengo organoetan egituratuko da:

  • Osoko bilkura.
  • Haurren eta Nerabeen Sektore Batzordea, laguntza eta aholkularitza organo orokor gisa.
  • Lanak eratuko diren Taldeak.

Haurren eta Nerabeen Sektore Konferentziaren funtzionamenduaren Araudia

Osoko Bilkura
  1. Haurren eta Nerabeen Sektore Konferentziaren Osoko Bilkura osatzen dute:
    1. Presidencia: Gazteria eta Haurren Ministerioaren titular den pertsonari dagokio, honek baita Sektore Konferentziaren Presidencia izatea ere.
    2. Lehendakaritza lehena: Autonomia Erkidegoetako aholkularitzen eta Ceuta eta Melillako hiri-autonomoetako titular diren pertsona bat.
    3. Lehendakaritza bigarrena: Haurren pobrezia kontrako Goi Komisionatuaren titularra.
    4. Vocalía:
      1. Haurren eta nerabeen politikak babeste eta garatzeko eskumenak dituzten autonomia erkidegoetako aholkularitzen titular diren pertsonak.
      2. Alderdiek izendatutakoa, Balear Uharteetako kontseiluetako bakoitzeko bat, eta baita artxipelagoko kontseilu horietako bakoitzari dagokion ordezkari bat, bozkarik gabe.
      3. Ordezkari bat, gutxienez, sail honek izendatutako pertsonekin orokorrean, ministroek, Hezkuntza eta Antolaketa Profesionaleko Ministerioak ordezkatutako sailekin, baina bozkarik gabe.
      4. Haurren eta Nerabeen Eskubideen Zuzendaritza Nagusiko titular den pertsona, bozarik gabe.
      5. Gazteriako, Familia Aniztasuneko eta Gizarte Zerbitzuetako, Edozeren Eskubideen Zuzendaritza Nagusien titular diren pertsonak, bozarik gabe.
      6. Espainiako Udalerri eta Probintzien Federazioko pertsona baten ordezkaritza, kargu hautetsia izan beharko duena.
      7. Idazkaritza: Gazteria eta Haurren Ministerioaren Idazkari Nagusiaren titular den pertsona, bozarik gabe.
Haurren eta Nerabeen Sektore Batzordea
  1. Sektore Batzorrea hauek integratzen dute:
    1. Estatuko Administrazio Orokorra: Gazteria eta Haurrentzako Estatu Idazkaritzako Idazkaritzako eta Gazteria eta Haurrentzako Estatu Idazkontsulaturaren zuzendaria.
    2. Autonomia Erkidegoak eta Ceuta eta Melillako hiriko Autonomia Erkidegoak: bakoitzaren ordezkari bat gutxienez, eta haurren eta nerabeen arloko gai-erregimeneko orokortasuneko azpizuzendaritzako titulara.
    3. Halaber, Espainiako Udalerri eta Probintzien Federazioak izendatutako ordezkari bat izango da sektore-batzordearen saioetan parte hartuko duena.
  2. Idazkaritzari egokituko zaio estatuko gazteen eta haurren eskubideen zuzendaritza nagusiko eta ingurukoentzako kudeatzaile publikoek izendatutako sektore-batzordearen zuzendaritza orokorreko ordainketarako kargua, edo idazkari nagusia ere.

13. artikulua. Funzioak

  1. Sektore Batzordeak ondorengo funtzioak beteko ditu:
    1. Sektore Konferentziaren bileren prestaketa, deialdiaren gai-ordenan sartutako gaiak lantzeko.
    2. Sektore Konferentzian hartutako akordioen jarraipena egitea.
    3. Eratutako lan-taldeen jarraipena eta ebaluazioa.
    4. Sektore Konferentziak emandako beste edozein funtzio.
  2. Sektore Batzordea Haurren eta Nerabeen Sektore Konferentziaren bilerak aurretik bilduko da kasu guztietan, Estatuko Administrazio Orokorraren eta autonomia-erkidegoen arteko lankidetza sendotzearen asmoz.
  3. Haurren eta Nerabeen Sektore Batzordea, aplikagarri zaizkion neurrian, Sektore Konferentziarentzako ezarritako prozedura-normak beteko ditu.

 

Akordioak

2024 urtea

Autonomia Erkidegoen eta Ceuta eta Melilla hiri-autonomoen (Euskal Herria eta Nafarroa izan ezik) kredituaren lurralde banaketa haurren, nerabeen eta adingabeen arreta finantzatzeko Estatuko Aurrekontu Orokorrak 2024rako, 35 milioi euroko zenbatekoa. (2024ko urriaren 1a)

Autonomia Erkidegoei (Euskal Herria eta Nafarroa izan ezik) eta Ceuta eta Melilla hiriei kredituaren lurralde banaketarako proposamena, 2024an 15 milioi euroko zenbatekoko. (2024ko ekainaren 11)

2023 urtea

Autonomia Erkidegoen (Euskal Herria eta Nafarroa izan ezik) eta Ceuta hiriko kredituaren banaketa orokorrean onartzea, 2023an zehar adingabeak, adingabeak eta nerabeak migratzaile ez lagunduak atentziorako erabiliko dena, 20 milioi euroko zenbatekoak. (2023ko abenduaren 12an)

2023ko bigarren kreditu banaketa proposamena Euskal Herria eta Nafarroa izan ezik, Ceuta hiriko autonomia erkidegoek adingabeen eta migratzaile ez lagunduak atentziorako egiteko, 20 milioi euroko zenbatekoa. (2023ko urriaren 11)

Euskal Herria eta Nafarroa izan ezik, Autonomia Erkidegoei 2023ko bigarren kreditu banaketa emi (2023ko urriaren 11)

Haurren eta Nerabeen Eskubideen Estatu Estrategia 2023-2030 proiektua Ministroen Kontseilurako proposamena (2023ko martxoaren 29a)

Autonomia Erkidegoen lurralde banaketa onartzeko proposamena, Kanarietako eta Ceuta eta Melillako Hiri Autonomako kredituak 2023an adingabeak, adingabeak eta nerabe migratzaile ez lagunduak atentziorako izango badira, 15 milioi euroko zenbatekoa. (2023ko martxoaren 29a)

2022 urtea

50 milioi euroko zenbatekoaren lurralde-banaketaren proposamena onartzeko akordioa, egoerako "Haurren, adingabeen eta nerabeen babes-sisteman adingabekoen estalketa sexuala. (2022ko abenduaren 13a)

Autonomia Erkidegoen (Euskal Herria eta Nafarroa izan ezik) eta Ceuta hiri-autonomoaren artean lurraldekako banaketa. (2022ko azaroaren 21a)

Proposatzen den "Haurren eta Nerabeen aurkako indarkeriaren aurkako estrategia" Ministerio Kontseilurako bidaltzeko, Ministroen Kontseiluak onartzeko. (2022ko azaroaren 8a)

Autonomia Eta Hiri Autonomoentzako programa bat baitan haurren eta nerabeen adingabeak babesteten espezialistak izan daitezen programa bat (CODI) haurren, adingabeak eta nerabeak babesteko (CODI)... (2022ko urriaren 17)

Kreditu aurrekontuaren bigarren zatiaren plangintza ebaluatzeko akordioa, "Haurrak migratzaile migratzaileentzako arretaz ere (2022ko irailaren 30a)

Haurrentzako eta nerabeentzako migratzen ez diren adingabeen kargu babesteko kudeaketa-infekzioentzako kudeaketa (2022ko irailaren 30a)

Migratze-baldintza bereziak dituzten arazozko egoeren arteko "Haurrak, adingabeak ere (2022ko uztailaren 27a)

"Babes-sistemaren haurren babes-zerbitzuen ekintza erabiltze... (2022ko maiatzaren 5a)

35 milioi euroko zenbatekoaren esposizio... (2022ko martxoaren 9a)

2021 urtea

2021eko ekainaren 4ko 8/2021 Lege Organikoaren inplementazio plana... (2021eko azaroaren 15a)

OpenAI-k automatikoki itzulita gaztelaniatik