Estratexia Estatal de dereitos da infancia e da adolescencia

A Estratexia Estatal de Dereitos da Infancia e da Adolescencia (2023-2030) é, ante todo, un exercicio de visión, de imaxinar o futuro cara ao que avanzar coa infancia e a adolescencia no noso país a través da acción pública nos próximos anos ata o 2030.

A nosa visión. É que todos os nenos, nenas e adolescentes poidan exercer os seus dereitos, gozar de benestar e desenvolverse plenamente en igualdade de condicións e sen discriminación, en contornos saudables, inclusivos e seguros, libres de violencia, onde se escoite e se teña en conta as súas opinións.

A nosa misión. Desde a acción pública, xunto coa participación real e efectiva das nenas, nenos e adolescentes; en coordinación cos gobernos e administracións do Estado; da man do coñecemento e experiencia do mundo do pensamento e do sector social en infancia e adolescencia, comprometémonos a garantir e facer reais e efectivos os dereitos de todas as nenas, nenos e adolescentes no noso país, especialmente de quen está en situación máis vulnerable, para contribuír a lograr o seu pleno desenvolvemento e benestar en condicións de xustiza e equidade.

Portada da estratexia estatal de dereitos da infancia e da adolescencia 2023-2030

As 8 áreas estratéxicas do plan son:

  • cidadanía activa da infancia na nosa sociedade democrática;
  • acabar coa pobreza infantil e a exclusión social;
  • fortalecer o seu desenvolvemento integral e equitativo nun entorno saudable;
  • reforzar o seu desenvolvemento na educación e a cultura;
  • o dereito á familia, os coidados alternativos e a desinstitucionalización;
  • a protección integral de nenos, nenas e adolescentes fronte á violencia;
  • a protección e a inclusión social da infancia e adolescencia migrante;
  • e garantir os dereitos da infancia no entorno dixital.
Iconas das 8 áreas estratéxicas de acción

Aprofundar na cidadanía activa da infancia como parte dunha sociedade democrática

As nenas, nenos e adolescentes son titulares dos seus propios dereitos e deben ser escoitados en todas aquelas decisións e cuestións que os afecten como persoas e como grupo.

Acabar coa pobreza e a exclusión social na infancia e a adolescencia

A pobreza e a exclusión social limitan ou impiden o acceso e gozo en igualdade de condicións a dereitos, servizos esenciais e oportunidades para a infancia e a adolescencia.

Fortalecer o desenvolvemento integral e equitativo dos nenos, nenas e adolescentes nun entorno saudable

É necesario un enfoque de vida saudable e a intersección de varios dereitos que, como lembra o Comité dos Dereitos do Neno, son interdependentes, para que toda nena, neno ou adolescente no noso país alcance o seu máximo potencial.

Reforzar o desenvolvemento integral da infancia e a adolescencia nos ámbitos da educación e a cultura

O ensino básico no noso país é obrigatorio e gratuíto e correspóndese coa educación primaria, a educación secundaria obrigatoria e os ciclos formativos de grao básico. Comprende dez anos de escolaridade e desenvólvese, de forma regular, entre os seis e os dezaseis anos.

Erradicar a violencia contra a infancia e a adolescencia

A violencia contra a infancia e a adolescencia constitúe un dos delitos máis execrables da nosa sociedade. Entre outras consecuencias a violencia pode causar desde discapacidade a problemas de saúde física, dificultades na aprendizaxe e a integración escolar, problemas de rendemento educativo, trastornos afectivos e emocionais ou outros trastornos de saúde mental, e outros comportamentos prexudiciais para a saúde como adiccións.

O dereito a vivir en familia, coidados alternativos e desinstitucionalización

A familia é esencial no desenvolvemento das nenas, nenos e adolescentes, e non só porque nela satisfánse as necesidades básicas, senón porque ao seu redor e ao redor dos vínculos que nela se xeran, pivota o desenvolvemento emocional, cognitivo e social dos seres humanos, os seus valores e identidade.      
Porén, non sempre a familia é un entorno seguro para o desenvolvemento adecuado de cada nena ou neno. Cando, por diversas circunstancias, no entorno familiar se violan os dereitos da infancia, os poderes públicos están obrigados a ofrecer protección.

Construír un marco común de protección para a infancia migrante

O fenómeno demográfico migratorio afecta a todos os ámbitos da vida das persoas que o experimentan, especialmente no caso das nenas, nenos e adolescentes. As necesidades particulares da infancia e a adolescencia de orixe estranxeiro no noso país deben contemplarse nesta Estratexia con medidas que garantan a súa protección integral e o pleno exercicio dos dereitos que lles corresponden.

Garantir a efectividade dos dereitos da infancia e a adolescencia en relación co entorno dixital

Hoxe o entorno dixital é fundamental para o desenvolvemento de nenas, nenos e adolescentes, e está aínda máis presente nas nosas vidas tras as esixencias impostas pola pandemia COVID-19. Mediante as súas tecnoloxías pódese avanzar ou pódense obstaculizar as posibilidades de educación e aprendizaxe, de lecer, de relacións sociais, de identidade ou de benestar de nenos, nenas e adolescentes.

 

Traducido automaticamente con OpenAI desde Castelán