Conferencia Sectorial de Infancia e Adolescencia

A Conferencia Sectorial de Infancia e Adolescencia, no marco do establecido nos artigos 147 a 152 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público, é o órgano de cooperación entre a Administración Xeral do Estado, as Comunidades Autónomas, as Cidades Autónomas de Ceuta e Melilla e a Administración Local, a través da Federación Española de Municipios e Provincias, na implementación das políticas de protección e desenvolvemento da infancia e a adolescencia.

A Conferencia Sectorial terá a súa sede no Ministerio de Xuventude e Infancia que, ademais, proverá, canto sexa necesario para o axeitado funcionamento dos servizos, de apoio técnico aos membros da Conferencia Sectorial e de xestión da súa Secretaría. 
 

Obxectivos

A Conferencia Sectorial ten por finalidade o desenvolvemento dunha actuación de cooperación, coordinación e colaboración entre as administracións públicas en materia da protección e desenvolvemento dos dereitos da infancia e a adolescencia, e conseguir a máxima coherencia e integración en canto á aplicación das decisións que se adopten na materia, sen prexuízo da labor desenvolvida por outras conferencias sectoriais.

Con carácter xeral

Perseguir a coherencia e complementariedade das actividades que realicen as administracións públicas no ámbito da protección e desenvolvemento dos dereitos da infancia e a adolescencia.    
A consecución de maior grao de eficacia e eficiencia na identificación, formulación e execución das políticas, programas e proxectos impulsados polas distintas administracións públicas en materia de infancia e adolescencia.

Participar na elaboración, desenvolvemento e seguimento dos plans e programas estatais que se articulen para a execución das políticas que integran o ámbito de actuación das políticas de protección e desenvolvemento da infancia e a adolescencia, así como efectuar o seguimento e avaliación da execución das normas e plans existentes.

Ser informada sobre os anteproxectos de leis e os proxectos de regulamentos do Goberno da Nación ou dos Consellos de Goberno das Comunidades Autónomas cando afecten de maneira directa ao ámbito competencial das outras Administracións Públicas ou cando así estea previsto na normativa sectorial aplicable, ben a través do seu Pleno ou ben a través da Comisión Sectorial ou o grupo de traballo mandatado ao efecto.

Establecer e impulsar estratexias e plans específicos de cooperación entre as administracións públicas na materia sectorial correspondente, procurando a supresión de duplicidades, e a consecución dunha mellor eficiencia dos servizos públicos.

Intercambiar información sobre as actuacións programadas polas distintas Administracións Públicas, no exercicio das súas competencias, e que poidan afectar ás outras Administracións.

Servir de canle para a coordinación coas entidades públicas de protección á infancia en relación coas políticas de dereitos da infancia e adolescencia, para efectuar consultas ás mesmas sobre estas materias e para adoptar acordos, no seu caso.

Fixar os criterios obxectivos que sirvan de base para a distribución territorial dos créditos orzamentarios afectados e efectuar un seguimento dos programas desenvolvidos polas Comunidades Autónomas con cargo a eses créditos, así como a súa distribución ao comezo do exercicio económico, de acordo co previsto na Lei 47/2003, do 26 de novembro, Xeral Orzamentaria.

Establecer mecanismos de intercambio de boas prácticas e información para os estudos, especialmente de contido estatístico, enquisas, investigacións e campañas de ámbito nacional a realizar en relación coa protección e desenvolvemento dos dereitos da infancia e a adolescencia.

Facilitar información ás comunidades autónomas sobre tratados internacionais e actuacións de organizacións internacionais en materia da protección e desenvolvemento dos dereitos da infancia e a adolescencia.

Analizar e facer propostas sobre aquelas cuestións que requiran a adopción de acordos da Administración Xeral do Estado coas Entidades Públicas, ao amparo das previsións da Lei de Adopción Internacional.

Aprobar a distribución do número máximo de expedientes de adopción internacional e o modelo básico de contrato homologado entre os organismos acreditados e as persoas que se ofrecen para a adopción.

Calquera outras que contribúan a asegurar a necesaria cooperación, coherencia e eficacia e, no seu caso, a articulación da actividade dos distintos niveis administrativos.

Específicas na materia de protección integral á Infancia e a adolescencia fronte á violencia

 A participación das Administracións Públicas na elaboración da Estratexia de Erradicación da Violencia sobre a Infancia e a Adolescencia que será impulsada polo departamento ministerial que teña atribuídas as competencias en políticas de infancia, en consonancia coa Estratexia española de Dereitos da Infancia e Adolescencia.

A elevación ao Goberno a proposta de aprobación da Estratexia de Erradicación da Violencia sobre a Infancia e a Adolescencia, que irá acompañada dunha memoria económica na que os centros competentes identificarán as aplicacións orzamentarias con cargo ás que haberá de financiarse.

Acordar os medios necesarios para garantir o exercicio efectivo dos dereitos previstos no Título I da Lei Orgánica 8/2021, do 4 de xuño, de Protección integral á Infancia e a Adolescencia fronte á violencia.

Acordar os requisitos e condicións para garantir a existencia e o apoio aos medios electrónicos de comunicación, tales como liñas telefónicas gratuítas de axuda a nenas, nenos e adolescentes, así como o seu coñecemento por parte da sociedade civil.

Acordar os mecanismos oportunos para garantir a confidencialidade, protección e seguridade das persoas que presentaron en coñecemento das autoridades situacións de violencia sobre nenos, nenas e adolescentes.

Acordar as campañas e accións concretas de información avaliables e baseadas na evidencia, destinadas a concienciar á sociedade acerca do dereito dos nenos, nenas e adolescentes a recibir un bo trato, así como campañas específicas de sensibilización para promover un uso seguro e responsable de Internet, desde un enfoque de aproveitamento das oportunidades e o seu uso en positivo, incorporando a perspectiva e opinións dos propios nenos, nenas e adolescentes.

Establecer plans e programas de prevención para a erradicación da violencia sobre a infancia e a adolescencia que comprenderán medidas específicas nos ámbitos familiar, educativo, sanitario, dos servizos sociais, das novas tecnoloxías, do deporte e o lecer e das Forzas e Corpos de Seguridade, no marco da estratexia de erradicación da violencia sobre a infancia e a adolescencia.

Participar na elaboración, desenvolvemento e seguimento dos programas de formación inicial e continua destinada aos profesionais cuxa actividade requira estar en contacto habitual con nenos, nenas e adolescentes co obxectivo de detectar precozmente a violencia exercida contra os mesmos e que esta violencia poida ser comunicada de acordo co previsto nos artigos 15 e 16 da Lei Orgánica 8/2021, do 4 de xuño, de Protección integral á Infancia e a Adolescencia fronte á violencia.

Acordar recomendacións que garantan aos nenos, nenas e adolescentes vítimas de delitos violentos e, en todo caso, de delitos de natureza sexual, de trata ou de violencia de xénero unha atención integral para a súa recuperación a través de servizos especializados.

Calquera outras que contribúan a asegurar o desenvolvemento da Lei Orgánica 8/2021, do 4 de xuño, de Protección integral á Infancia e a Adolescencia fronte á violencia, así como para acordar as medidas necesarias para garantir a súa efectiva execución e implantación.

 

Composición

A Conferencia Sectorial de Infancia e Adolescencia estrutúrase nos seguintes órganos:

  • O Pleno.
  • A Comisión Sectorial de Infancia e Adolescencia, como órgano de apoio e asesoramento de carácter xeral.
  • Os Grupos de Traballo que se constitúan.

Regulamento de funcionamento da Conferencia Sectorial de Infancia e Adolescencia

O Pleno
  1. O Pleno da Conferencia Sectorial de Infancia e Adolescencia está constituído por:
    1. Presidencia: corresponderá á persoa titular do Ministerio de Xuventude e Infancia, que ostenta tamén a Presidencia da Conferencia Sectorial.
    2. Vicepresidencia primeira: unha das persoas titulares das Consellarías das Comunidades Autónomas e das Cidades de Ceuta e de Melilla.
    3. Vicepresidencia segunda: a persoa titular do Alto Comisionado contra a Pobreza infantil.
    4. Vogais:
      1. As persoas titulares das Consellarías das Comunidades Autónomas que teñan atribuídas as competencias en materia de políticas de protección e desenvolvemento da infancia e adolescencia;
      2. Unha persoa representante de cada unha das Deputacións Forais Vascas designadas por elas, unha por cada un dos Consells das Illas Baleares e unha por cada Cabildo insular, con voz pero sen voto.
      3. Unha persoa representante, con polo menos rango de director/a xeral, do Ministerio de Inclusión, Seguridade Social e Migracións, do Ministerio de Sanidade, do Ministerio de Igualdade, do Ministerio de Xustiza, do Ministerio do Interior, do Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación e do Ministerio de Educación e Formación Profesional, con voz pero sen voto.
      4. A persoa titular da Dirección Xeral de Dereitos da Infancia e Adolescencia, con voz pero sen voto.
      5. As persoas titulares das Direccións Xerais do Instituto da Xuventude, da Diversidade Familiar e Servizos Sociais, de Dereitos das persoas con Discapacidade, con voz, pero sen voto.
      6. Unha persoa representante da Federación Española de Municipios e Provincia, que deberá ser cargo electo.
      7. Secretaría: a persoa titular da Secretaría Xeral Técnica do Ministerio de Xuventude e Infancia, con voz pero sen voto.
A Comisión Sectorial de Infancia e Adolescencia
  1. Integran a Comisión Sectorial:
    1. Pola parte da Administración Xeral do Estado: a persoa titular da Secretaría de Estado de Xuventude e Infancia e a persoa titular da Xefatura de Gabinete da Secretaría de Estado de Xuventude e Infancia.
    2. Pola parte das Comunidades Autónomas e as Cidades Autónomas de Ceuta e Melilla: un representante por cada unha delas con rango, alomenos, de titular da Subdirección Xeral responsable en materia de infancia e adolescencia.
    3. Así mesmo, asistirá ás sesións da Comisión Sectorial un representante designado pola Federación Española de Municipios e Provincias.
  2. A Presidencia poderá convocar, de maneira extraordinaria, por propia iniciativa ou a proposta de calquera das persoas membro da Comisión, a altos cargos do Ministerio de Xuventude e Infancia, doutros Departamentos ministeriais e doutras Administracións Públicas, con voz pero sen voto, cando a natureza dos asuntos a tratar xustifique ou aconselle a súa presenza
  3. Corresponde a Presidencia da Comisión Sectorial á persoa titular da Secretaría de Estado de Xuventude e Infancia, que poderá ser sustituída, en casos de ausencia, vacante ou enfermidade, pola persoa titular da Xefatura de Gabinete da Secretaría de Estado de Xuventude e Infancia.
  4. Asumirá a Secretaría da Comisión Sectorial, con voz, pero sen voto, a persoa titular da Dirección Xeral de Dereitos da Infancia e a Adolescencia que poderá ser substituída, en casos de ausencia, vacante ou enfermidade, por un empregado ou empregada pública da Secretaría de Estado de Xuventude e Infancia designada pola persoa titular da Secretaría de Estado de Xuventude e Infancia. Por outra parte, poderá asistir ás reunións a persoa titular da Subsecretaría do Ministerio de Xuventude e Infancia, ou dos seus órganos dependentes, cando o asunto a tratar sexa da súa competencia.
  5. A Comisión Sectorial entenderase válidamente constituída cando estean presentes as persoas que ostenten a Presidencia e a Secretaría e, alomenos, a maioría dos representantes das Comunidades Autónomas e Cidades Autónomas de Ceuta e Melilla.
  6. Tanto os representantes da Administración Xeral do Estado como os das Comunidades Autónomas, poderán ser asistidos en cada reunión, con voz, pero sen voto, por persoal técnico ou experto nos temas a tratar designado polos mesmos.

Artigo 13. Funcións

  1. A Comisión Sectorial exercerá as seguintes funcións:
    1. A preparación das reunións da Conferencia Sectorial para o que tratará os asuntos incluídos na orde do día da convocatoria.
    2. O seguimento dos acordos adoptados pola Conferencia Sectorial.
    3. O seguimento e avaliación dos Grupos de traballo constituídos.
    4. Calquera outras funcións que lle encomende a Conferencia Sectorial.
  2. A Comisión Sectorial reuniráse en todo caso con carácter previo ás reunións da Conferencia Sectorial de Infancia e Adolescencia, sen prexuízo de que poida convocarse con maior frecuencia co obxecto de reforzar a cooperación entre a Administración Xeral do Estado e as Comunidades Autónomas no ámbito das políticas de protección e desenvolvemento da infancia e adolescencia.
  3. A Comisión Sectorial de Infancia e Adolescencia rexerase, en canto lle sexan aplicables, polas normas do procedemento previstas para a Conferencia Sectorial.

 

Acordos

Ano 2024

Acordo de distribución territorial entre as Comunidades Autónomas e as Cidades de Ceuta e Melilla (excepto País Vasco e Navarra) do crédito destinado para a atención de nenos, nenas e adolescentes migrantes non acompañados nos Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2024, por importe de 35 millóns de euros. (1 de outubro de 2024)

Proposta de distribución territorial ás Comunidades Autónomas (excepto País Vasco e Navarra) e cidades de Ceuta e Melilla do crédito destinado ao financiamento en 2024 da atención a nenos, nenas e adolescentes migrantes non acompañados por importe de 15 millóns de euros. (11 de xuño de 2024)

Ano 2023

Aprobación do Acordo de distribución territorial ás Comunidades Autónomas (excepto País Vasco e Navarra) e cidade de Ceuta do segundo reparto do crédito destinado ao financiamento en 2023 da atención a nenos, nenas e adolescentes migrantes non acompañados por importe de 20 millóns de euros. (12 de decembro de 2023)

Proposta de distribución territorial ás Comunidades Autónomas (excepto País Vasco e Navarra) e cidade de Ceuta do segundo reparto do crédito destinado ao financiamento en 2023 da atención a nenos, nenas e adolescentes migrantes non acompañados por importe de 20 millóns de euros. (11 de outubro de 2023)

Proposta de acordo para a modificación do Acordo de Conferencia Sectorial de Infancia e Adolescencia do 13 de decembro de 2022 polo que se autoriza a proposta de distribución territorial de fondos, por importe de 50 millóns de euros, para a formación en competencias dixitais para nenos, nenas e adolescentes en situación de vulnerabilidade, para as comunidades e cidades autónomas susceptibles de ser beneficiarias no marco do programa ‘Competencias Dixitais para a Infancia (CODI)’ do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia. (11 de outubro de 2023)

Conformidade á proposta de remisión ao Consello de Ministros do proxecto de Estratexia Estatal de Dereitos da Infancia e a Adolescencia 2023-2030. (29 de marzo de 2023)

Acordo de aprobación da "Proposta de distribución territorial á Comunidade Autónoma de Canarias e as cidades de Ceuta e Melilla do primeiro reparto do crédito destinado ao financiamento en 2023 da atención a nenos, nenas e adolescentes migrantes non acompañados por importe de 15 millóns de euros". (29 de marzo de 2023)

Ano 2022

Acordo de aprobación de "Proposta de distribución territorial, por importe de 50 millóns de euros, de fondos para a formación en competencias dixitais para nenos, nenas e adolescentes en situación de vulnerabilidade, para as comunidades e cidades autónomas susceptibles de ser beneficiarias no marco do programa "Competencias Dixitais para a Infancia (CODI)" do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia". (13 de decembro de 2022)

Acordo de "Aprobación da distribución territorial entre as comunidades autónomas (excepto País vasco e Navarra) e a cidade autónoma de Ceuta do segundo reparto do crédito destinado ao financiamento en 2022 da atención a nenos, nenas e adolescentes migrantes non acompañados por importe de 20 millóns de euros". (21 de novembro de 2022)

Acordo de aprobación da proposta de remisión a Consello de Ministros do proxecto de "Estratexia de Erradicación da violencia contra a infancia e a adolescencia". (8 de novembro de 2022)

Acordo de aprobación de "Proposta de distribución territorial de fondos para a formación en competencias dixitais para nenos, nenas e adolescentes en situación de vulnerabilidade, para as Comunidades e Cidades Autónomas susceptibles de ser beneficiarias no marco do programa "Competencias Dixitais para a Infancia (CODI)" do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia". (17 de outubro de 2022)

Acordo de aprobación do "Plan de Resposta ante crise migratoria para menores migrantes 2022-2023 e proposta de distribución territorial da segunda parte do crédito orzamentario de 20 millóns de euros destinado á atención a nenos, nenas e adolescentes migrantes non acompañados". (30 de setembro de 2022)

Acordo de aprobación do "Modelo de xestión de continxencias migratorias para a infancia e adolescencia non acompañada". (30 de setembro de 2022)

Acordo de aprobación de "Proposta de Instrumento técnico de colaboración/protocolo para o traslado de nenos, nenas e adolescentes migrantes non acompañados entre unha comunidade/cidade autónoma e outra comunidade/cidade autónoma,  en situacións de continxencia migratoria". (27 de xullo de 2022)

Acordo sobre o plan de acción contra a explotación sexual de nenos, nenas e adolescentes do sistema de protección á infancia. (5 de maio de 2022)

Acordo da distribución do primeiro reparto do crédito orzamentario de 35 millóns de euros destinado á atención a nenos, nenas e adolescentes migrantes non acompañados. (9 de marzo de 2022)

Ano 2021

Acordo sobre o plan de implementación da Lei Orgánica 8/2021, do 4 de xuño, de protección Integral á infancia e a Adolescencia fronte á violencia. (15 de novembro de 2021)

Podes consultar información sobre as reunións das Conferencias Sectoriais accedendo a esta web.

Traducido automaticamente con OpenAI desde Castelán